Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šmejdi z předváděcích akcí mají nový fígl. Zboží prodávají v sídle firmy

  11:24aktualizováno  11:24
V poslední době roste počet případů, kdy pořadatelé předváděcích akcí lákají k nákupům přímo v sídle své firmy. U těchto nákupů ovšem není možné bezdůvodně odstoupit od smlouvy do 14 dnů. Před stále častější praxí varuje Česká obchodní inspekce.

Z dokumentu Šmejdi | foto: Aerofilms

Česká obchodní inspekce (ČOI) v posledních týdnech zaznamenala mimořádný nárůst počtu stížností od zákazníků, které se týkají právě těchto případů. Mnozí spotřebitelé podle inspekce navíc nemají ani doklad o koupi. Ten má prodávající povinnost vystavit při klasickém prodeji na vyžádání spotřebitele.

Vstup na tyto akce pořádané v sídle společnosti je však výhradně na pozvánku. Nejčastěji organizátoři zvou návštěvníky důchodového věku a ty, kteří se již v minulosti předváděcích akcí zúčastnili.

„Většinou bývá nabízeno zboží jako na klasických předváděcích akcích, ale spotřebitelé si musí uvědomit, že zde nevzniká právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu, protože zboží kupují přímo v sídle společnosti, tedy nikoli‚ mimo prostory obvyklé k podnikání‘,“ uvedl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Domoci se svých peněz zpět je pak podle něj velmi těžké, speciálně v případě, kdy si kupující ani nevyžádali doklad o koupi.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.