Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Smlouvu musí cestovka dodržet

  11:00aktualizováno  11:00
Vrátila jsem se z dovolené v Egyptě, kde se mi nedostalo propagovaných služeb. Ve smlouvě bylo chybně uvedeno stravování all inclusive, v katalogu, který byl dostupný pouze na internetových stránkách, byly inzerovány další informace o hotelu, které, jak se nakonec ukázalo, nebyly pravdivé. Chtěla bych uplatnit reklamaci. Co mám dělat? Eva Hlaváčová, Brno

§ 852i občanského zákoníku

Nedávno byl do občanského zákoníku zařazen nový typ smlouvy - takzvaná cestovní smlouva. Díky této nové úpravě máte poměrně významné možnosti domáhat se nápravy vůči cestovní kanceláři. Pro váš případ je zásadní jedna skutečnost: cestovní kancelář odpovídá zákazníkovi za porušení závazku, a to bez ohledu na to, zda měla závazky splnit přímo ona sama nebo to měl v rámci zájezdu učinit jiný dodavatel služeb. Jinými slovy - cestovní kancelář je zodpovědná za splnění veškerých povinností, které jí stanoví zákon nebo které byly sjednány v cestovní smlouvě. A z toho je možné vycházet. Jako první krok byste tedy měli nedodržené služby reklamovat.

Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do tří měsíců od skončení zájezdu. Je ideální, aby měla písemnou podobu. V případě soudního sporu by to byl důležitý dokument, jenž by prokazoval, že jste opravdu u dané cestovní kanceláře nesplněné služby reklamovali. Pokud jste zakoupili zájezd u jiné cestovní kanceláře či agentury než u té, která zájezd pořádala, stačí se s reklamací obrátit na ni. Cestovní kancelář porušila ustanovení o povinných náležitostech cestovní smlouvy. Občanský zákoník totiž určuje, jaké náležitosti musí cestovní smlouva povinně obsahovat. Mimo jiné jsou to informace o poloze ubytovacího objektu, jeho kategorii, stupni vybavenosti a hlavních charakteristických znacích ubytování. Je-li součástí zájezdu i stravování, pak také jeho způsob a rozsah.

Protože však cestovka svoje sliby nedodržela, měla by vám tedy uhradit skutečnou škodu. Určení výše škody jistě nebude jednoduché. Ve vašem případě však do ní bude možno zařadit veškeré náklady na stravování, které jste museli vynaložit, ačkoliv smlouva garantovala all inclusive.

Rubriku připravuje redakce ve spolupráci s občanským sdružením pro rozvoj právní kultury Ars aequi et boni (www.atelierprav.cz)

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vejce
Německo, Belgie a Nizozemsko stahují miliony toxických vajec z trhu

Miliony nizozemských vajec kontaminovaných insekticidem s vysoce toxickou účinnou látkou fipronil začaly tento týden stahovat z trhu Německo, Belgie a...  celý článek

Pečený candát se zelím a bramborem je oblíbený hlavně v Alsasku, u nás ho...
Test restaurací u památek: Kuchyně nemyslí na děti, Krumlov je předražený

MF DNES otestovala restaurace u dvanácti nejnavštěvovanějších památek Česka. Polovina jich dopadla velmi dobře, ale našli jsme i doslova nechutná jídla. Kromě...  celý článek

Hotový uvařený kečup
Kaufland prodával kečup s klamavým obsahem rajčat, výrobek musí stáhnout

V kečupu vyrobeném v Polsku byla jen polovina rajčat, která v něm podle informace na obale měla být, zjistila laboratorní analýza Státní zemědělské a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.