Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Evropská komise

Máme pro vás práci, přijďte. Firmy začaly rozesílat nabídky esemeskou

  • 140
Velká konkurence mezi tuzemskými zaměstnavateli nutí firmy hledat nové způsoby, jak oslovit potenciální zaměstnance. Některé podniky proto sáhly k netradiční kampani: nabídky práce začaly rozesílat prostřednictvím SMS.

„Grilování a atrakce pro děti zdarma! Přijďte se podívat na montáž BMW sedaček a možná u nás najdete svoje budoucí zaměstnání.“ Tak zní ve zkratce esemeska, kterou o víkendu rozeslala prostřednictvím operátora O2 společnost Faurecia z Nýřan na Plzeňsku. Láká v ní potenciální zaměstnance na Den otevřených dveří.

Firma vyrábějící autodíly se dlouhodobě potýká s nedostatkem lidí a hledá nový způsob, jak je oslovit. „Někde už jsme vyčerpali klasické kampaně jako jsou billboardy, letáčky nebo rozhlas. Proto jsme se rozhodli pro SMS kampaň. Děláme ji poprvé, takže zatím nevíme, jak moc je efektivní,“ řekla iDNES.cz manažerka komunikace a náboru Faurecie Lenka Hauptmanová.

Společnost v Česku zaměstnává pět tisíc lidí v sedmi závodech a nyní hledá hlavně kmenové zaměstnance, protože ti agenturní nejsou podle Hauptmanové vždycky spolehliví.

Esemesky využívají nově firmy i personální agentury

SMS kampaně na podporu náboru nových zaměstnanců jsou podle mluvčí O2 Lucie Pecháčkové novinkou, kterou firmy začaly využívat poměrně nedávno. Mezi klienty operátora patří hlavně personální agentury, zaměstnavatelé však službu začínají využívat i napřímo.

Může se hodit

Sháníte nové zaměstnání? Hledejte na jobDNES.cz

„Jako příklad mohu uvést společnost Pet Center, která v rámci své náborové kampaně do prodejny na Černém Mostě omezila cílovou skupinu lokalitou. SMS rozeslala na plnoleté vyskytující se ve zmíněné lokalitě a jejím přilehlém okolí. Výsledkem bylo 90 uchazečů o práci,“ popsala Pecháčková.

Operátoři umějí zacílit esemesky na jednotlivé lokality, věk, pohlaví nebo podle zájmů oslovených lidí. O2 čerpá tyto údaje ze smluv klientů, kteří dali souhlas s využitím údajů pro marketingové účely. „Tyto údaje o zákaznících mají všichni operátoři, ráda bych zdůraznila, že je nikdy nepředáváme třetím stranám a pracujeme s nimi v anonymizované podobě - klient zadá požadovaná kritéria, SMS však rozesíláme my,“ dodala Pecháčková s tím, že zákazník se dozví jen počet oslovených lidí, ne však jejich jména nebo telefonní čísla.