Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Smutná vánoční reklama: stařík předstíral smrt, aby se sešla rodina

  20:00aktualizováno  20:00
Vánoční reklamy obvykle bývají radostné, dojemné, pohodové a kýčovité. Německý řetězec Edeka se ale rozhodl vybočit ze zažitých mantinelů a přinesl na obrazovky trochu deprese. Proti proudu jde také britský řetězec John Lewis se spotem Muž na měsíci.

Edeka je v Německu největším maloobchodním řetězcem s potravinami. Vedle desítek milionů německých zákazníků přitáhl v posledních dnech také pozornost mnoha lidí ze vzdálených koutů světa. Na sociálních sítích sbírá body jeho nejnovější reklama s koňskou dávkou smutku.

Téměř dvouminutový spot, který na síti Youtube zhlédlo za tři dny přes deset milionů lidí, rozvíjí příběh opuštěného staříka, kterému jeho dcera telefonicky oznámí, že se rodina o Vánocích opět nesejde.

Fotogalerie

Následuje několik tklivých záběrů, kdy muž vyhlíží z okna na sjíždějící se rodinu u sousedova domu, nebo jak sedí na Štědrý večer sám u prostřeného stolu.

Senior, jehož roli ztvárnil britský herec Arthur Nightingale, nakonec zareaguje na telefonát dcery poněkud svérázně. Dětem rozešle zprávy, že zemřel. Potomci se o tragédii zdrceni dozvídají v různých situacích, jeden ze synů na pracovním pobytu v Číně, druhý při službě v nemocnici.

V další scéně se všichni scházejí v otcově domě oděni v černém a v očekávání pietní chvíle. Zaskočí je však pohled na prostřený stůl s hořícími svíčkami a vzápětí také ustrojený a živý otec, který je vítá slovy: „Jak jinak jsem vás měl všechny dostat k jednomu stolu?“.

Kultovní reklamy

Podívejte se na zajímavé české reklamy moderní doby, které iDNES.cz připomněl v seriálu Kultovní reklamy.

Reklama, kterou připravila německá reklamní agentura Jung von Matt, není letos jediným vánočním kouskem podobného ražení. Populární se na internetu stal i spot britského řetězce John Lewis zvaný Muž na měsíci. Reklamu, která rovněž popisuje příběh staršího opuštěného muže, zhlédlo na síti Youtube téměř dvacet milionů lidí.

Řetězec Edeka má v Německu přes deset tisíc obchodů, od roku 1992 působil i v Česku pod názvem CS Edeka. Společnost zde měla roční tržby kolem 1,5 miliardy korun, v roce 2005 ale rozhodla o prodeji téměř čtyřiceti tuzemských obchodů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nejdražší omeletu světa servírují v newyorkské restauraci Norma.
Nejdražší omeleta stojí 2000 dolarů. Je s kaviárem, ještě loni stála půlku

Omeleta k nedělní snídani, to je zdánlivě jednoduchá příprava vajíček, kterou zvládne skoro každý. Kdybyste si ale chtěli vyrazit na brunch do restaurace Norma...  celý článek

Mimořádný sjezd německé SPD. Poslední kancléř strany Gerhard Schröder. (25.6....
Schröder míří do vedení Rosněfti, německého exkancléře jmenovalo Rusko

Rusko jmenovalo bývalého německého kancléře Gerharda Schrödera do správní rady společnosti Rosněfť, největšího producenta ropy v Rusku. Zastávat bude funkci...  celý článek

Fotovoltaická elektrárna Solek Group v Chile.
Česká firma prodala elektrárnu v Chile, v zemi bude dále investovat

Česká firma Solek Group prodala v Chile solární elektrárnu Parque Solar Cuz Cuz chilskému fondu zaměřenému na investice do obnovitelných zdrojů energie, jehož...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.