Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Snapchat zklamal trhy pomalým růstem, akcie se propadly o pětinu

  12:08aktualizováno  12:08
Americká firma Snap, která stojí za oblíbenou mobilní aplikací Snapchat, se potýká s pomalým růstem počtu uživatelů a prohlubující se ztrátou. Akcie firmy po zveřejnění výsledků ztratily prakticky všechny zisky dosažené od svého březnového vstupu na newyorskou burzu.

Počet uživatelů Snapchatu vzrostl v prvním čtvrtletí meziročně o 36 procent na 166 milionů. A přestože to je v souladu s tím, co analytici předpovídali, v porovnání s loňským nárůstem o 48 procent a předloňským o 63 procent, nejsou čísla nijak povzbudivá.

Čistá ztráta Snapu narostla ze 104,6 milionu dolarů na 2,2 miliardy kvůli nákladům spojeným s březnovým uvedením akcií firmy na newyorskou burzu, uvedl server BBC. Výnosy se sice zvýšily o výrazných 286 procent na téměř 150 milionů dolarů, byly ale nižší, než trh očekával.

V součtu to znamená, že obří ztráty, špatný růst a žádné známky toho, že by firma měla trumfy v rukávu v boji proti konkurenčnímu Facebooku, byly pro investory zklamáním. Akcie firmy po oznámení výsledků oslabily o více než pětinu a umazaly takřka všechny zisky dosažené od březnového vzstupu na burzu. Tržní hodnota Snapu klesla asi na šest miliard dolarů, v přepočtu 147 miliard korun.

Snpachat vs. Instagram

Snap se musí vypořádat se sílící konkurencí na trhu, především ze strany Facebooku, který je jeho největším konkurentem a začal nabízet podobné služby a aplikace, zejména na své platformě Instagram. Facebook v dubnu uvedl, že jeho aplikace Instagram Stories, která dělá zhruba totéž jako Snapchat, dosáhla dvou set milionů aktivních uživatelů denně.

Spoluzakladatel a šéf Snapchatu Evan Spiegel nicméně tvrdí, že se konkurence v podobě Facebooku nebojí. „Musíte počítat s tím, že když uděláte skvělou věc, lidé vás budou kopírovat,“ citoval Spiegela server BBC.

Emise akcií Snap byla největším vstupem technologické firmy na veřejný trh od debutu Facebooku v roce 2012 a nejočekávanější emisí od burzovního vstupu Twitteru v roce 2013.

Reakce akcií na první výsledky zveřejněné po burzovním debutu byla u Snapu obdobná jako u akcií Facebooku a Twitteru. Facebook po zveřejnění prvních výsledků jako veřejně obchodované firmy zaznamenal pokles o 11 procent a akcie Twitteru se propadly o 24 procent.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Země z vesmíru (ilustrační snímek)
Trump neutrácí tolik, kolik sliboval. USA kvůli tomu letos rostou pomaleji

Světová ekonomika letos zrychlí tempo růstu na 3,5 procenta a příští rok poroste ještě mírně rychleji. Uvedl to Mezinárodní měnový fond v pondělní aktualizaci...  celý článek

Důchody (ilustrační foto)
KOMENTÁŘ: Peníze bez práce pro všechny? Především renta pro miliardáře

Roboti mají miliony lidí zbavit práce. Giganti ze Silicon Valley proto navrhují vyplácet všem základní rentu. To se však nejvíce hodí jim samým, protože lidi...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
VW v Brazílii toleroval mučení odborářů a komunistů, naznačují důkazy

Důkazy, že firma Volkswagen spolupracovala s brazilskou vojenskou diktaturou, vedla černé listiny vlastních zaměstnanců s uvedením jejich politické orientace a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.