Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Konec legendy. Francouzi přejmenují rychlovlaky TGV

  13:23aktualizováno  13:23
Nejrozšířenější rychlovlaky v Evropě změní od července svůj název. Francouzské státní železnice přejmenují vysokorychlostní vozidla TGV na inOUI. Současně oznámily jejich rozsáhlou modernizaci.

Rychlovlaky TGV přejmenují francouzské státní dráhy SNCF na inOui. | foto: SNCF

Změnu názvu po 36 letech od vyjetí prvního vlaku mezi Paříží a Lyonem v úterý oznámila Société nationale des chemins de fer français (SNCF) na tiskové konferenci a chystanou modernizaci představila v tiskové zprávě. K přejmenování přikročila i proto, že současné označení TGV je jen zkratkou pro vysokorychlostní vlak (Train à Grande Vitess).

SNCF už dříve začala označovat některé vlaky značkou OUIgo, pod kterou prodávala nízkonákladová spojení. Značka inOUI, kterou SNCF nasadí jako první na novou trať z Paříže do Bordeaux 2. července, má společně s velkými investicemi do vylepšení vozů přitáhnout více zákazníků.

Přejmenování se bude postupně týkat i jiných tras, další na řadě je spojení Paříže a Štrasburku. Do konce příštího roku bude jako inOUI jezdit 80 procent stávajících rychlovlaků.

„Křtíme službu, která zatím neměla jméno,“ řekl prezident SNCF Guillaume Pepy. Pod značkou inOUI chtějí francouzské dráhy nabízet prémiové služby včetně připojení k internetu, více místa na nohy nebo jídelních vozů. Samotné vlaky však zůstanou stejné, zmizí z nich jen nápisy TGV.

Podnik slibuje, že přejmenování nezdraží jízdenky, upozornil i na zlevnění v roce 2015 o šest procent.

Slovo oui, které znamená ve francouzštině ano, se stává základem pro označování služeb SNCF. Firma už používá značku OUIgo pro nízkonákladové rychlovlaky nebo OUIBUS pro síť autobusů. Stejně tak přejmenuje svůj e-shop z voyages-sncf.com na oui.sncf.com.

Jedním z důvodů změny je i chystaná liberalizace rychlovlaků na síti vysokorychlostních tratí LGV, která se ve Francii chystá od roku 2021. Firma chce být připravená na vstup konkurence, a proto chce zlepšit i služby. Už dnes se potýkají dráhy s konkurencí nízkonákladových leteckých dopravců. Ročně vlaky TGV svezou přes 105 milionů cestujících.

Francie dál rozšiřuje síť tratí, kde vlaky mohou jet nejméně třistakilometrovou rychlostí. Od začátku března jezdí vlaky po novém úseku Tours - Bordeaux:

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.