Twitter umožňuje uživatelům mezi sebou číst a posílat libovolné množství krátkých zpráv nepřesahujících 140 znaků.
Její provozovatel, společnost Twitter Inc., včera oznámil, že ještě letos rozjede reklamní systém, od něhož si slibuje finanční nezávislost. Firma by ráda přestala s hledáním jednorázových finančních dárců. Zároveň by jí to umožnilo (alespoň na nějaký čas) neprodávat podíl ve společnosti, která od svého vzniku v roce 2006 nevytvořila zisk. Od investorů zatím získala 150 milionů dolarů (2,8 miliardy korun).
Spoluzakladatel Twitteru Biz Stone oznámil, že nepůjde o běžné reklamní proužky, které lze najít na jiných webových stránkách. Reklama se bude objevovat jako jedna z řady zpráv zasílaných uživateli. Podle Stonea se jedná o výsledek "tvrdohlavého lpění na pomalém a promyšleném přístupu k vydělávání peněz".
Twitter získal už Sony Pictures a Starbucks
Firma se již dohodla například s filmovou společností Sony Pictures, největším kavárenským řetězcem světa Starbucks či s americkým maloobchodním řetězcem s elektronikou BestBuy.
Reklamní zprávy se zpočátku budou objevovat pouze ve vyhledávači zpráv, vždy jedna na stránku. Pro inzerenty je to zajímavá příležitost, neboť každý den se na Twitteru objeví zhruba 50 milionů nových zpráv.
Inzerenti si tak budou moci zaplatit za klíčová slova a ve výsledcích vyhledávání se pak objeví jejich reklama podle zadaných slov. Jde o kontextovou reklamu, která se běžně využívá i na jiných internetových stránkách.
Konkurence v potížích
Peníze získané z reklamy však mohou zmizet stejně rychle, jako se objeví. Stačí, když sociální síť začne ztrácet uživatele.
Jak jsou lidé přelétaví, dokládá i osud sociální sítě Bebo. Ani ne před dvěma lety ji koupil mediální obr AOL Time Warner za 850 milionů dolarů. Jenže uživatelé začali přebíhat ke konkurentům a firma minulý týden oznámila, že pokud nenajde pro Bebo kupce, síť uzavře. "V oblasti sociálních sítí je tvrdá konkurence. Bohužel Bebo upadá a vyžadovalo by značné investice," uvedla firma v prohlášení.
Hlavu si drbe i mediální magnát Rupert Murdoch. Zisk digitální divize jeho impéria News Corp, do které patří i sociální síť MySpace, se ve druhém čtvrtletí snížil o 32 milionů dolarů. Důvodem jsou právě nižší tržby z reklam na MySpace.
Co je TwitterTwitter je internetová sociální síť. Od svých konkurentů se liší tím, že jeho uživatelé na svoji stránku píší a čtou krátké zprávy omezené 140 znaky. Zprávy pak zobrazí nejen na profilové stránce uživatele, ale i těch, kteří jeho stránku dlouhodobě sledují. Zprávy lze zadávat přímo na internetu i pomocí SMS z mobilu. |