Mluvčí sdružení Ivana Picková a právnička Klára Přikrylová diskutovaly se čtenáři například o tom, jaké poplatky si banka může účtovat, co je eurozáruka a jak reklamovat zboží koupené v zahraničí i obecně o tom, jaké má spotřebitel šance zvítězit ve sporu s velkou společností.
"Záleží na tom, zda se spotřebitel nechá, nebo zda se bude domáhat svého práva například i tím, že si v případě zamítnuté reklamace, pokud je přesvědčen o svém právu, nechá udělat znalecký posudek, případně se pak obrátí na soud," uvedla v rozhovoru Picková.
Podle ní lze mnohdy snadno dokázat, že se nejedná o opotřebení výrobku, ale že zboží je nekvalitní. I tak se ale spotřebitel často vzdává, místo toho, aby se obrátil na znalce či zkušebnu, která by jeho právo "hravě dokázala," dodala.
SOS je organizace, která se snaží bránit práva spotřebitelů, vyjadřuje se také k připravovaným změnám zákonů. Loni se na ni obrátilo asi 15 tisíc lidí. Největší potíže spotřebitelé mají reklamacemi. Problematické jsou zejména u bot, mobilních telefonů, ve službách si nejvíce stěžují na finanční služby.
Jednou z největších kauz minulého roku byla výzva směřovaná ke klientům ČSOB k podání hromadné žaloby na banku kvůli údajně neoprávněnému účtování poplatků - více zde