Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Česko o Silvestru čeká souboj sektů. Bohemku vyzývá německá Karkulka

  7:00aktualizováno  7:00
Silvestrovská noc se kvapem blíží a v České republice se schyluje k souboji šumivých vín. Dosud neotřesitelnou pozici tuzemské jedničky Bohemia Sekt chce totiž nahlodat další sektový gigant z bývalého východního bloku. Na tuzemský trh přichází východoněmecká značka Rotkäppchen.

Bohemia Sekt vyzve na silvestrovský „souboj“ německá značka | foto: Profimedia.cz

Sekty Rotkäppchen (v překladu Červená karkulka) dodává na český trh od října český distributor alkoholických nápojů United Brands. K dostání jsou ve většině velkých řetězců.

Načasování příchodu na trh před koncem roku je podle Petera Claussena, šéfa firemní komunikace společnosti Rotkäppchen-Mumm Sektkellereien, náhoda. Největšímu německému výrobci sektů však přijde vhod.

„Je to šťastná náhoda, že v nejdůležitější části sezony jsme již v nabídce,“ uvedl pro MF DNES Claussen. Právě v období Vánoc a následných oslav příchodu nového roku se v Česku vypije až třetina roční spotřeby šumivých vín.

Příchod Červené karkulky do Česka doprovází masivní marketingová kampaň. Řetězce víno zařadily do svých akčních nabídek, prodej je podpořen billboardy, kampaní na internetu i ochutnávkami zdarma. Kolik peněz firma za kampaň utratila, však Claussen odmítl sdělit.

Podobní jako vejce vejci

Příběh Rotkäppchen se v mnohém podobá českému Bohemia Sektu. Značka vznikla ve Freyburgu nedaleko Lipska už v roce 1894. Po znárodnění výroby a vzniku NDR se továrna stala jediným producentem sektů ve východním Německu.

Na rozdíl od jiných tamních podniků však přežila pád Berlínské zdi a úspěšně se rozšířila i na západ země. Rotkäppchen-Mumm Sektkellereien navíc začal polykat výrobce alkoholu ze západních zemí a výrobní portfolio rozšířil o tichá vína i vysokoprocentní nápoje. Vedle domovského Freyburgu vyrábí dnes na dalších čtyřech místech.

Rotkäppchen ovládá podle vlastních údajů 52,9 procenta z celkového německého trhu šumivých vín, ve východních zemích potom prakticky nemá konkurenci.

A právě v tom se podobá tuzemské bohemce. Zatímco jinde ve světě je trh sektů roztříštěný mezi několik značek, českému trhu dominuje s 66 procenty Bohemia Sekt. Kolik z toho chce Rotkäppchen ukousnout, nechtěl Claussen předjímat. „Náš cíl je však jasný: stát se na trhu sektů v Česku v budoucnu významným hráčem,“ uvedl.

Co se týče velikosti firmy, operuje německý výrobce na zcela jiné úrovni než domácí značka. Za 246,5 milionu lahví sektů, tichých vín a vysokoprocentních nápojů vyrobených v loňském roce utržila společnost 897,2 milionu eur, tedy přes 24 miliard korun. Bohemia Sekt vyrobil 26 milionů lahví a jeho tržby dosáhly 1,6 miliardy.

Bohemia Sekt nechce novou konkurenci podcenit. „Počítáme s tím, že určitá část zákazníků mezi značkami přebíhá. Vybírají si například podle ceny a neřeší, čím si k oslavám konce roku připijí. Zda se konkurenčním značkám vyplatí jejich marketingová kampaň, zjistíme až v lednu, v tuto chvíli si nedovolím ani spekulovat,“ říká Ondřej Beránek, ředitel Bohemia Sektu.

Dodává však, že stejně jako u Rotkäppchenu spočívá síla sektů ze Starého Plzence hlavně v zavedené značce. „Konkurenci nikdy nebereme na lehkou váhu, ale z našich dlouhodobých průzkumů vyplývá, že Češi sekty ze Starého Plzence milují a značku Bohemia Sekt vnímají jako symbol oslav a šťastných okamžiků života,“ dodává Beránek.

Podívejte se na výrobu sektu, reportáž z prosince 2008:

Vánoční iDNES.cz
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

(ilustrační snímek)
Tesco přestane ve Střední Evropě prodávat vejce z klecových chovů

Obchodní řetězec Tesco přestane do roku 2025 prodávat vejce z klecových chovů v zemích Střední Evropy. V Česku, Slovensku, Maďarsku a Polsku už bude řetězec...  celý článek

Makro. Ilustrační snímek.
Makro shání stovky lidí. Pokladním zvýšilo mzdy o devět procent

Letošní vlna přidávání v obchodech s potravinami dorazila i do Makra. Velkoobchodní síť navýšila od července mzdy zaměstnancům v průměru o 8,5 procenta,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.