Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rumunský soud poslal exšéfa Novy Sarbua na třicet dní do vazby

  6:59aktualizováno  6:59
Rumunský soud ve středu poslal mediálního magnáta Adriana Sarbua na třicet dní dní do vazby. Vyhověl tak žádosti prokuratury, která jej viní z daňových úniků a praní špinavých peněz. Bývalý šéf mediální skupiny CME vlastnící českou televizi Nova i slovenskou Markízu se proti verdiktu může odvolat.

Bývalý generální ředitel mediální skupiny CME, které patří TV Nova, Adrian Sarbu. | foto: Profimedia.cz

O rozhodnutí soudu informoval o tom portál adevarul.ro.

Soud se otázkou vazby zabýval od úterý, ale rozhodnutí padlo až ve středu nad ránem po několikahodinové debatě. Ještě v úterý pozdě v noci rumunská média informovala, že Sarbu je formálně volný, neboť původní 24hodinová vazba vypršela a soud o nové prozatím nerozhodl.

Sarbua, který obvinění z finančních deliktů považuje za směšná a za výmysl, zadržela policie v pondělí večer (více čtěte zde). Údajně mu hrozí v případě uznání viny až 15 let ve vězení.

Sarbu vedl CME v letech 2009 až 2013, nyní je generálním ředitelem agentury Mediafax, největší soukromé zpravodajské agentury v Rumunsku. Tvrdí, že je vyšetřován kvůli tomu, že jeho agentura nepodpořila premiéra Victora Pontu, který loni v listopadu kandidoval na prezidenta. Pontovy spojence pak obvinil z toho, že chtějí jeho agenturu koupit.

V posledních měsících čelilo podobným obviněním jako nyní Sarbu několik zaměstnanců Mediafaxu, uvedla agentura AP. Ponta v prezidentském klání prohrál s bývalým starostou Klausem Iohannisem.

Autoři: ,


Témata: TV Nova


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.