Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Soud poslal labskou plavbu do konkursu

  14:02aktualizováno  14:02
Krajský soud v Ústí nad Labem prohlásil konkurs na majetek Československé plavby labské. Reagoval tak na návrh, který před několika dny podalo představenstvo společnosti. To k tomuto kroku muselo přistoupit poté, co stát i věřitelské banky odmítly zadlužené firmě pomoci. Správcem konkursní podstaty jmenoval soud dosavadního předběžného správce Aleše Klaudyho.

Co nyní společnosti hrozí? "Loděnice Chvaletice a Křešice budou zřejmě podnikat i po konkursu. Klíčový celek - rejdařství - může být ohrožen tím, že zahraniční věřitelé uplatní zadržovací právo na plavidla, která se nalézají mimo republiku, a zabaví je. Správce konkursní podstaty přijde o značnou část loďového parku a posádky lodí o práci," obává se generální ředitel plavby Jaroslav Vávra.

Podle ministra dopravy Jaromíra Schlinga je však tento scénář přehnaný. "Jsem přesvědčen, že správce konkursní podstaty zajistí fungování společnosti," uvedl Schling. Dodal, že lodě v Čechách zůstanou a i po prodeji budou vozit zboží, byť pod hlavičkou jiných firem

Vysoce zadlužené rejdařské firmě odmítla vláda pomoci na svém jednání 25. července. "Vláda zamítla návrh na řešení současné ekonomické situace v plavbě, neboť stát nehodlá řešit problémy společnosti, v níž nemá žádnou majetkovou účast," vysvětlila rozhodnutí mluvčí ministerstva dopravy Ludmila Roubcová.

Obdobně zareagovaly i věřitelské banky v čele s ČSOB, které se rozhodly ztrátový podnik dále nepodporovat. ČSOB vlastní osmadvacet procent akcií společnosti, dalšími věřiteli jsou Komerční banka, Česká spořitelna a Credit Lyonnais.

Dluhy Československé plavby labské, která má základní kapitál dvě miliardy, podle správce konkursní podstaty Aleše Klaudyho přesahují 1,3 miliardy korun.

K návrhu na konkurs se přihlásilo i několik zaměstnanců. Společnost dluží asi 700 pracovníkům mzdy zhruba za 28 milionů korun.

Ministr Schling vidí jako přičinu problémů v labské plavbě privatizaci v roce 1992. "Máme co činit s privatizačním zmetkem," uvedl.  Dodal, že ČSPL například platí nájemné Německu za přístaviště v Hamburku, který má v nájmu český stát. Platí také příspěvky bývalým německým pracovníkům plavby na základě mezistátní dohody.

 

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

ČEZ
Čistý zisk ČEZ vzrostl o 21 procent na 16,7 miliard korun

Čistý zisk energetické společnosti ČEZ stoupl v pololetí meziročně o 21 procent na 16,7 miliardy korun. K růstu dopomohly mimořádné příjmy z prodejů akcií MOL...  celý článek

Majitel značky Favorit Richard Galovič.
Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového...  celý článek

Ředitel společnosti Spak Sušice Tomáš Froyda. (16. prosince 2016)
Sušický kečupář Spak nemá dost lidi, některé výrobky škrtne

Zatímco zájem o dresinky klesá, kečupům Spak se daří. Nyní však firma plánuje nabídku zúžit. Důvodem je nedostatek personálu, se kterým se firma potýká.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.