Antimonopolnímu úřadu se nezdály smlouvy, kterými si Telecom dlouhodobě zavazoval své firemní klienty, když jim nabízel slevy a výhody (více zde)
Tím nejen narušoval konkurenční prostředí, ale navíc i cenově diskriminoval zákazníky, kteří podobné smlouvy neuzavřeli. Podpisem smlouvy se klienti zavázali, že protelefonují měsíčně daný objem hovorů. Pokud byl nižší, účtoval operátor i rozdíl mezi smluvním a uskutečněným hovorným.
Za protisoutěžní označil ÚOHS i povinnost používat na pevných telefonních linkách služeb Českého Telecomu a vázání smluv na rok až pět let. Přitěžující okolností bylo navíc opakované porušování zákona.
Případem se začal antimonopolní úřad zabývat v roce 2003. Proti původnímu verdiktu se firma odvolala, a znovu tak rozhodoval tehdejší předseda Josef Bednář. Jeho názor na zneužití dominance byl ale stejný. Telecom se proto obrátil ke krajskému soudu. I když už pokutu zaplatil, měl naději na její vrácení. Soud se ale přiklonil na stranu Bednáře a rozsáhlou žalobu zamítl.
Pokuta 81,7 milionu z února 2004 byla do té doby nejvyšší pravomocnou sankcí v historii antimonopolního úřadu. V posledních dvou letech ale Telecom zaplatil i vyšší sumy, třeba 205 milionů za nabídku tarifů s hovorovými kredity nebo volnými minutami. Podle úřadu tím bránil přechodu svých zákazníků ke konkurenci. Celkem Telecom za porušování hospodářské soutěže zaplatil více než 400 milionů korun.