Podle nich sice v tendru byly chyby, pořadí nabídek ale ovlivnit nemohly. Rozsudek zveřejnil NSS na své úřední desce, jako první o něm informoval server Aktuálně.cz.
Autostrade by se teoreticky mohlo obrátit ještě na Ústavní soud. Muselo by například poukázat na to, že mu během řízení nebyla umožněna všechna práva účastníka řízení. Pokud tak neučiní, soudní spory kolem výběrového řízení na první etapu mýtného systému na českých silnicích končí.
Italská firma dosud využila všechny možnosti, jak se proti výsledkům výběrového řízení, které vyhrál rakouský Kapsch, bránit. Argumentovala i tím, že sama provozuje mýtný systém v Itálii, naproti tomu Kapsch nikdy mýtné brány neprovozoval.
V podnětu k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pak tvrdila, že byl tendr v rozporu se zákonem. Komise ministerstva dopravy společnost ze soutěže o mýtné pro formální nedostatky vyřadila, stejně jako sdružení firem Mytia a konsorcium A-Way a AŽD. Jako jediný zbylý účastník tendru s cenou 22 miliard korun tak vyhrál právě Kapsch.
Antimonopolní úřad tento výsledek dvakrát potvrdil. (více zde). Autostrade se pak obrátilo na brněnský krajský soud, aby verdikty ÚOHS přezkoumal. Soud sice přiznal, že ministerský tendr nemusel být stoprocentní, i tak ale označil žalobu firmy Autostrade za nedůvodnou. Nezměnil to ani Nejvyšší správní soud.
Antimonopolní úřad později řešil také další otázky kolem mýta. Zabýval se dodatky ke smlouvě mezi Kapschem a ministerstvem dopravy a některá ustanovení označil za nezákonná. U soudu by se tentokrát proti těmto výrokům mohl bránit naopak Kapsch.