Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři společnosti. Vypravují linky Pendolino (CD), Regiojet (Student Agency) a Leo Express. | foto: Petr Topič, MAFRA

Soukromníkům na železnici přibývají cestující, RegioJet hlásí zisk

  • 109
Dva soukromí železniční dopravci na tuzemské železnici hlásí za první pololetí výrazné zlepšení svých výsledků. Leo Express letos snížil ztrátu, RegioJet za první polovinu roku hlásí dokonce poprvé i zisk.

Oba soukromí dopravci zveřejnili své výsledky v úterý, státní České dráhy zveřejní hospodářská čísla v pátek.

RegioJet podle tiskové zprávy vydělal za první pololetí 7,5 milionů korun, za celý rok pak očekává kladný výsledek ve výši 30 - 50 milionů korun. Dopravce hlásí růst počtu cestujících o 31,5 % na 1,4 milionu lidí. 

„Na trase Praha – Ostravsko nabízíme ve špičkách nejdelší vlaky – desetivozové soupravy s kapacitou až 600 míst v jednom vlaku. Díky tomu máme také nejnižší náklady na jednu sedačku – až o 28 % oproti dalším dopravcům,“ říká Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet. 

Leo Express za první pololetí zaznamenal čtvrtinový nárůst počtu cestujících, tržby z jízdného stouply o 36 %. Provozní výsledek bez započítání odpisů se zlepšil trojnásobně na 16 milionů, celková ztráta klesla ze 63,7 na 37,9 milionů korun. 

„Růst počtu cestujících ukazuje, že se nám daří prosazovat nový model veřejné dopravy, který je stále oblíbenější. Cestující se už nechtějí přepravovat jen z bodu A do bodu B, ale vyžadují vysokou kvalitu služeb, spolehlivost a zajímavou nabídku návazných služeb,“ uvedl Peter Koehler, šéf Leo Express pro střední a východní Evropu. Leo Express za první pololetí splatil 51 milionů ze svých úvěrů.