Vlaky RTexpres měly na plánovanou trasu vyrazit již loni v prosinci. Společnost Railtrans však pro jejich provoz nezískala potřebná povolení. Projekt tehdy odložila. - více zde
Plány překazila stavba koridoru a změna zákona
Situace se od té doby pro firmu nevyvíjela dobře, v září jí došla trpělivost a celý projekt vzdala. Přispěla k tomu například nepropustnost tratí z Prahy na východ.
"Rekonstrukce železničního koridoru snížila kapacitu tratě přes Libeň a Běchovice. Naše vlaky by tak musely vyjíždět z méně významných stanic Smíchov a Vršovice," řekl iDNES.cz jednatel Railtrans Petr Šimral.
Ambice firmy konkurovat pendolinu oslabily také změny v v zákoně o železniční dopravě. "V návrhu se objevila možnost odepřít přístup k trhu dopravci v případě, kdy by jeho komerční spoje významně ohrozily provoz dopravy ve veřejném zájmu," uvedl Šimral.
"V takovéto nejistotě se projekt dobře nespouští. Obáváme se toho, že to rozjedeme a za rok nám řeknou ´Jezdí s vámi příliš mnoho lidí,´takže vám v příštím roce nepřidělíme kapacitu´," uvedl Šimral.
"Situaci budeme sledovat. Pokud se změní, budeme o projektu znovu uvažovat," řekl iDNES.cz druhý jednatel firmy Radan Stift.
Z Prahy do Ostravy chce za tři roky vyrazit soukromými vlaky také Student Agency. I tato společnost tvrdí, že bude jezdit levněji než pendolino a její vozy budou prý dokonce hezčí. - více zde