Pivnice Jamajka na Praze 5 žádné složitosti nevymýšlí. (Září 2013)

Pivnice Jamajka na Praze 5 žádné složitosti nevymýšlí. (Září 2013) | foto: Helena Horáčková

Hlasujte o nejkreativnější reklamu na podnik či bar

  • 10
Do hospody zvesela, zmažeme se docela; nejlepší dárek je párek či uložte plavečky, v akci jsou věnečky. Takovýmito jednoduchými slogany se barmani, restauratéři, hostinští či majitelé obchodů nejčastěji obracejí na své zákazníky, aby je přiměli k návštěvě podniku. Vyberte reklamu, která je nejzajímavější.

V galerii je 26 snímků, které nám zaslali čtenáři iDNES.cz. Vyberte z nich ty, které vás zaujmou. Hlasujte od středy 13. srpna od 11:00 do středy 20. srpna do 11:00. Ze tří snímků, které získají nejvíce hlasů, vybereme vítězný snímek, jehož autor dostane honorář ve výši 1 000 Kč.

Z většiny došlých fotografií vyplývá, že majitelé podniků sází při oslovování zákazníků na jednoduché a stručné sdělení. Většina sloganů se totiž vejde do jediné věty -  pekařství například využívá poutač „Naše vdolky pečou naše holky“, hospodský „Kdo tuhle hospodu mine, hlady a žízní zhyne“ a jídelna si na výlohu napíše „Super ceny-kvalita, nabaštím se do syta“.

Hlasujte v galerii

Jaký způsob reklamy vás oslovil nejvíc? Hlasujte do středy 20. srpna ZDE. Hlasovací pole najdete u každého snímku v pravé části okna.

Prostý nápis, šipka a piktogram je pro občerstvení na fotbalovém hřišti v...
„Dělej hlouposti rychleji a s větší energií,“ říká slečna na plakátu a...
Reklama na restauraci v Jablonci nad Nisou (1. 1. 2011).

Občas se však najde provozní, který se nespokojí s jednou věčnou větou a mění ji podle své nálady. Tak třeba bar U čerta si na oslavu pití vymýšlí hesla typu „Nejdřív pivo... potom zábava“, „Kdo si něco pamatuje, ten u nás včera nebyl“ či větu „Za trošku rumu šel bych světa kraj“, kterou odkazuje na báseň Jaroslava Vrchlického Za trochu lásky.

Ještě komplexněji pojal reklamu na svůj podnik majitel vrakoviště Karel Čáslavský a partner. Ten se snažil upoutat potenciální zákazníky tím, že vytvořil parte, na němž oznamuje, že nečekaně zesnulá vozidla ohleduplně a s pietou zlikviduje. Podobně se lidi snažili upoutat i organizátoři šumperského festivalu, když vyvěsili plakát na Džemfest v podobě seznamovacího inzerátu.

Prodejci občerstvení před vstupem do soutěsek v Hřensku patrně došla trpělivost...
Obchod s textilem v Šumperku patrně sází na zvědavost lidí a rozhodl se, že...

Někdy je z využití plochy na poutači patrné, že majiteli podniku se příliš nedaří a namísto reklamy ji využívá ke zchlazení své zlosti či vysvětlování, proč zrovna v podniku není. Někdo dokonce s reklamní plochou naloží tak, že ji zakryje.

Tak například prodejce občerstvení v Hřensku byl už natolik unaven tím, že mu děti jeho slogany mažou, že jim pohrozil, že jim dá „přes hubu“. Přerovský obchod s proutěným zbožím využil prostor za výlohou k tomu, aby se zákazníkům dopředu omlouval, že ho možná nezastihnou, a šumperský obchod s textilem výlohu raději zahalil.