Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak uhájit dražší zakázku: České dráhy už rok blokují levnější konkurenci

  9:42aktualizováno  9:42
Jihočeský kraj nemůže stále uzavřít smlouvu se společností GW Train Regio a výrazně šetřit peníze za provoz části regionálních vlaků na pošumavských lokálkách. Důvodem jsou právní kroky Českých drah, které konec své smlouvy zdržují už přes rok.

Do Nového Údolí měly turisty od roku 2017 vozit vlaky společnosti GW Train Regio. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Zatím posledním krokem Českých drah je žaloba na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, který v jednom ze tří správních řízení kvůli soutěži na pošumavské lokálky nedal Českým drahám v jejich stížnosti za pravdu.

České dráhy proto podaly žalobu s žádostí o vydání předběžného opatření, které by kraji zakázalo uzavřít smlouvu s vítězem soutěže. Soud žádosti vyhověl. „Proti pravomocnému rozhodnutí ÚOHS jsme podali správní žalobu tak, jak nám právní řád umožňuje,“ řekla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. Jihočeský kraj tak jako tak zatím čeká na výsledek dalších dvou správních řízení. Trvá ale na tom, že soutěž byla v pořádku.

Soutěž na pošumavské lokálky se táhne už přes rok. Ve hře je hodně peněz pro obě strany: České dráhy dosud na tratích po Jihočeském kraji jezdí za průměrnou cenu 115 korun za kilometr, GW Train vyhrál s nabídkou 88 korun za kilometr. V soutěži na pošumavské lokálky nabídly České dráhy cenu téměř dvakrát vyšší: 160 korun za kilometr. „Činíme kroky, jež vyplývají nejen z naší zákonné povinnosti jednat s péčí řádného hospodáře, ale také v zájmu práv cestujících a našich zaměstnanců,“ uvedl předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek loni v březnu, když soutěž poprvé napadly.

Soutěž na pošumavské lokálky je ukázkou toho, jak se v Česku nedaří v dopravě často vysoutěžit nové dopravce: podobně už několik let stojí tendr na autobusovou dopravu v Libereckém kraji, nedávno ÚOHS zrušil soutěž v Královéhradeckém kraji. Taková situace nahrává stávajícím dopravcům pod smlouvou, ke které se dostali většinou ještě bez soutěže.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.