Pro SŽDC je to tak další komplikaci s obří zakázkou, která měla začít podle původních plánů už loni. První soutěž, kterou vyhrála společnosti Chládek a Tintěra, ale státní podnik zrušil (více čtěte zde).
„Mohu potvrdit, že jsme podali námitku na toto výběrové řízení. Protože řízení stále probíhá, nebudeme nyní sdělovat další detaily,“ řekla mluvčí Eurovie Iveta Štočková.
Eurovia ve sdružení se Strabag Rail a GJW Praha dala druhou nejnižší nabídku ve výši 3,68 miliardy korun, oproti první soutěži zlevnila o půl miliardy korun. Nejnižší nabídku v soutěži dalo sdružení Metrostav a Swietelsky Rail za 3,487 miliardy. Součástí sdružení je i společnost SMP, která patří stejně jako Eurovia do francouzské skupiny Vinci. Eurovia tak jde námitkou v podstatě proti sesterské firmě.
Eurovia podle informací iDNES.cz žádá překontrolování dokumentů k soutěži, konkrétně nabídky prvních tří uchazečů. To vše může zahájení stavby prodloužit.
„Těžiště prací je v roce 2018, letos od poloviny roku se počítá s menšími výlukami. Harmonogram prací stíháme, nelze však vyloučit podání na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.
SŽDC už naopak zasmluvnila jiný velký tendr, zakázku na opravu pražského Negrelliho viaduktu, u které se nabídky podávaly ve stejný termín jako pro modernizaci tratě do Hostivaře. Za 1,086 miliardy korun ho opraví sdružení firem Hochtief, Strabag Rail a Avers.