Spak: o třetinu více kečupů

Sušická firma Spak, která je stoprocentní dceřinou společností stejnojmenné rakouské rodinné firmy, hodlá letos zvýšit výrobu svých kečupů, dresinků, majonéz a omáček o třicet procent. Podle jejího ředitele Čeňka Kohouška je rozšíření nutné zejména kvůli rychlému růstu výroby v posledním období. Sušickému Spaku se totiž loni díky rostoucím dodávkám do obchodních řetězců podařilo výrazně zvýšit výrobu i tržby a firma nyní musí pracovat v nepřetržitém provozu. Společnost loni vykázala tržby zhruba 210 milionů korun, což je o 45 procent více než v předchozím roce. Do obchodních řetězců míří zhruba osmdesát procent produkce firmy.

"Zvýšení podílu na trhu jsme dosáhli především díky marketingovým aktivitám, cenová hladina našich výrobků je srovnatelná s ostatními firmami v oboru," uvedl obchodní ředitel firmy Petr Hučka.

Firma Spak odstartovala v Sušici výrobu v roce 1992. Tehdy rakouská firma převedla do Čech část výroby, když koupila závod bývalého podniku Mykoprodukta. "Investice zejména do nových technologií v sušické firmě zatím přesáhly sto milionů korun," uvedl majitel společnosti Peter Spak.

Dceřiná firma rakouské společnosti v letošním roce předpokládá nárůst tržeb nejméně o patnáct procent. "Rozšiřujeme dodávky na export - k vývozu na Slovensko, do Rakouska a Švýcarska letos přibude prodej do Maďarska, Ruska a Polska," sdělil Hučka.

Objem exportu loni dosáhl 51 milionů korun a letos by měl vzrůst o dalších dvacet procent.