O tu ale byl kvůli špatnému počasí malý zájem. Málo se prodávaly i instantní čaje. Podle finančního ředitele Rudiho Markhama právě tyto skutečnosti a silnější konkurence v oblasti mýdel, pracích prášků a šamponů donutila firmu, aby přehodnotila odhad zisku.
Původně Unilever předpokládal pro rok 2004 desetiprocentní růst.
"Nyní očekáváme za celý rok 2004 nízký jednociferný růst zisku na akcii," řekl Markham.
Burza na pesimistické zprávy okamžitě zareagovala. Akcie Unileveru ztratily v Londýně i v Amsterdamu kolem šesti procent.
Unilever ale varoval, že prodeje budou klesat i u dalších 400 značek, které dohromady tvoří přes 95 procent tržeb skupiny.
Analytik: Zklamali, jsou zranitelní
"Zklamali tolik, že by se mohli stát zranitelnými vůči dravcům," řekl Paul Mumford, fond manažer ze společnosti Cavendish Asset Management. Dodal ale, že ohodnocení skupiny je už tak nízké, že další prudký pád akcií nečeká.
Počasí poškodilo i Coca-Colu
Špatné počasí v severní Evropě se už podepsalo také na výhledu největšího světového výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola
Značky skupiny Unilever v ČR | ||
potraviny | drogerie | čistící prostředky |
Rama |
Sunsilk |
Cif |
Knorr |
Signal |
Domestos |
UBF |
Rexona |
|
Hellman´s |
Dove |
|
Algida |
Axe |
|
Bertolli |
||
Lipton |
||
Flora |