Špatné počasí přidělalo pojišťovnám práci

Tuzemské pojišťovny zavalila hlášení nehod a škod, které na přelomu týdne způsobil sníh a náledí. Například operátoři České pojišťovny vyřizují běžně kolem osmi tisíc telefonátů, v posledních dnech jich musí zvládnout asi dvanáct tisíc. To je tedy téměř o třetinu více.

Podobnou zkušenost mají i jiné pojišťovny. Allianz hlásí zejména škody na motorových vozidlech způsobených řetězovými haváriemi. Podle sdělení pojišťoven bourají motoristé nejčastěji ráno mezi osmou a devátou a v poledne.

"Škody, ke kterým dochází během těchto měsíců, však obecně nebývají tak závažné, jako nehody z léta. V zimních měsících jde častěji pouze o ohnuté plechy a rozbité reflektory," uvedla České pojišťovna ve své tiskové zprávě.  

Lidé ale hlásí i poškození nemovitostí a majetkové škody. Ty způsobují živelnými událostmi, především sněhovými vichřicemi.

Přesné škody za poslední dny pojišťovny ještě přesně nevyčíslily, předpokládají ale že se budou pohybovat řádově v milionech korun.

,