Diskuze
OBRAZEM: Berlín - Mnichov pod 4 hodiny. Vlaky v Německu výrazně zrychlí
Děkujeme za pochopení.
M93i28r67o63s43l51a11v 32Z45i12k83m83u94n93d
Co to je za hloupý výraz "kolik budou stát jízdenky" ... autor je patrně pod vlivem obchodní (ne)politiky Českých drah a představuje si, že za úžasnou "rychlost" a úsporu času se bude platit "nějaký příplatek".
Já zcela jistě vím - na rozdíl od autora, kolik jízdenky budou stát.
Budou stát přesně tolik, co jiné jízdenky pro vlaky ICE na příslušnou tarifní vzdálenost ... Pro vlaky ICE platí v Německu jiný ceník jízdného (nepatrně vyšší než ve vlacích "nižší kategorie", nicméně mezistátní jízdenky nebo jízdenky Interrail jsou prosty jakýchkoli příplatků, případně povinné rezervace ...
Na vysokorychlostních (VRT) trasách Frankfurt - Köln nebo Nürnberg - Ingolstadt (rychlost 300) se žádné příplatky neplatí ...
Na trase Ingolstadt - Nürnberg jezdí po VRT i "osobní" vlaky za naprosto stejné jízdné jako v "osobním" vlaku na jiné trase ...
M69a44r43t33i75n 59R15u95z38i96c69k89a
Za pendolino se dnes take plati vice, podle me to bude podobne...
J20a42n 82H55a96v47r87d23a
Ale soudruzi z našeho ministerstva a společností, které mají na starost rozvoj, plánování a modernizaci železniční sítě, říkali, že se ty rychlotratě nevyplatí... Kde a proč ti západoevropští kolegové dělají chybu?
J38a61n 32J75e15m65e18l92k55a
No nevím jestli soudruzi, ale za Klause se rozhodlo o nejlowcostovější variantě s přejezdy. (za první republiky a 50. letech se evidentně dělaly mimoúrovňová křížení) A to měl Klaus s Emanuelem Šípem ještě evidetně v rukávu nápad na privatizaci alla England. A ještě vymysleli Pendolíno...
J60o67s81e28f 50K13u48b97e89š
Obchvat ČR dokončen... Tranzit už po nás ani neštěkne..
J70a92n 53J40e68m48e88l15k46a
Je to sice krásné, ale prostě my máme podle mě jiné problémy. Třeba rozpadající se a morálně zastaralou páteřní trať Praha Hradec (Nymburk). - mnoha km pomalé jízdy 40-50km/h, Ve stanicích 40 km/h. Atd. Jako na Ukrajině. A opd II běží... Ale nic.
Končící životnost na hlavní trati na Slovensko Hranice - Vsetín. Dále Praha Beroun. Nefunkční Praha Boleslav Turnov.
Těch opravených 1600 km koridorů už začíná mít taky hodně roků. Ostatních 7500 km má třeba tak 50 let. Jak by se jezdilo autem po 50 let staré neopravované, látané cestě..
P94a80v17e40l 81M20o57r70a93v95e13c
ICE v Německu jsou super, jen mi nějak nesedí ta čísla: 600km za 4 hodiny? To je průměrná rychlost 150kmh, přičemž vlaky mají maximálku 250kmh-300kmh. Není ten průměr málo, Antone Pavloviči? Když na cestě mají vlaky jedinou zastávku?
P81a23v47e35l 15M81a25t73o77u95š84e74k
Rychlostí 250 až 300 km/h nelze docilovat v celé trase.
K90r38y31š73t95o68f 13L49a46n35í82k
hlavne dobře zabezpecit, splaseny rychlovlak by mel horsi následky nez dodavka.
M29a84r70t70i79n 19R51u93z17i56c55k28a
Zde jsou podrobnejsi informace o projektu vc. fotodokumentace a videodokumentu...
J36a49r20o16s28l90a90v 81V35o95h96r37a10d42s76k21y
nějak mi to nesedí 600 km za 4 hodiny tzn průměrná rychlost 150 km/hod
T44o82m13á48š 19M44a86c23e95j24k75a
A nám nezbývá než závidět, protože jsme se od dob Franze Josefa moc nepohnuli a jak se zdá tak ani nepohnem, páč u nás se jen vymýšlí proč něco nejde, hledá se milion výmluv, stojí to hrozné peníze, ale jinak se v podstatě nekopne do země natož aby se konečně něco kloudného na úrovni postavilo.
V78l38a93s88t44i82m21i24l 93F73i78a43l74a
A klasika, u nás vrazíme do drah pár drobných za rok a čekáme, že budeme jezdit 350km/h superluxusníma vlakama. Prostě zadarmo drahý.
Za ty drobný co se u nás vrazí do dráhy můžeme být rádi, že sem tam koupí nějaký ojetý vagony z Německa.
Jestlipak někdo ví kolik sype stát do rozvoje německé infrastruktury?
stát čr dává dohromady na ČD+SŽDC cca +/- 30 mld ročně což je 1,15 mld euro.
T34o93m23á28š 32T45a83t34í58č56e97k
Je třeba vzít v potaz, že v Německu jsou vlaky, stejně jako veškerá ostatní HD, tak drahé, že si je značná část obyvatel prostě nemůže dovolit. Ne že by na to jako neměli vůbec, ale kdo počítá peníze, ten ví, že cena běžného lístku si na stejnou cestu autem odpovídá nákladům na PHM, provozní kapaliny i pneumatiky. Když jedou v autě dva, vyjde to i na amortizaci auta, pojištění, daně, parkovný a ještě něco zbyde. Když člověk není autofetišist a kupuje si auta po poslední STK, jezdí levněji i sám.
Postoj, jako že Mnichovák musí do Berlína, tak zajede metrem na nádraží a koupí si lístek na rychlovlak, to je buď placené firmou, státem, nebo je to nutnost, nebo má člověk výrazně nadprůměrný příjem. To se pak staví bohatě dotované rychlotrasy.
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Parní Albatros opraví soukromá firma. Třicet let ho pak bude moci provozovat
Největší z parních lokomotiv patřící Českým drahám se dočká opravy a bude opět moci na trať. Na...
Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově
Po loňském spuštění tzv. redistributivní platby, tedy dotace, při které se vyplácí 3 500 Kč na...
Zemřel nobelista a průkopník behaviorální ekonomie Daniel Kahneman
Ve věku 90 let zemřel izraelsko-americký psycholog Daniel Kahneman, který získal Nobelovu cenu za...
Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů
Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...