Reklamovaný úsek dálnice je zhruba devět kilometrů dlouhý. Podle ŘSD vznikla většina vad mimo jiné i použitím nekvalitního podkladového materiálu.

Reklamovaný úsek dálnice je zhruba devět kilometrů dlouhý. Podle ŘSD vznikla většina vad mimo jiné i použitím nekvalitního podkladového materiálu. | foto: ŘSD

Vyhráli jsme, tvrdí ve sporu o zvlněnou D47 Eurovia i ŘSD

  • 65
Spor Ředitelství silnic a dálnic se stavební firmou Eurovia zatím skončil patem. Rozhodčí soud při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR totiž zamítl dvě žaloby, které na sebe úřad s firmou podaly. Obě strany to však považují za své vítězství.

Eurovia podáním žaloby letos v únoru reagovala na postup ŘSD, které v dopise ze 7. února prohlásilo, že stavba dálnice nebyla nikdy řádně dokončena a předána a že podle názoru ředitelství je Eurovia v prodlení s povinností dálnici D47 předat.

ŘSD v následné protižalobě tvrdilo, že dálnice kvůli závadám nebyla vlastně nikdy dodána, i když se po ní čtyři roky jezdí, a že má Eurovia zpoždění s předáním stavby. Rozhodčí soud nyní potvrdil právní názor Eurovie o tom, že stavba dálnice D47 byla v minulosti předána a převzata v souladu se smlouvou o dílo.

"Splnění povinnosti předat stavbu je podle soudu natolik nepochybné, že o něm není třeba rozhodovat, proto soud z procesních důvodů nevydal rozhodnutí požadované společností Eurovia a žalobu jako nedůvodnou zamítl," uvedla v tiskové zprávě Eurovia.

"Dnešní rozhodčí nález dal za pravdu Ředitelství silnic a dálnic, jež od počátku zastávalo názor o neopodstatněnosti rozhodčího řízení vyvolaného společností Eurovia CS," kontrovala mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

"Na stávajícím stavu rozhodnutí víceméně nic nemění. Budeme dál reklamovat závady, které na dálnici jsou. Sporné věci budeme řešit po výsledku analýz stavu dálnice. Rozhodně budeme požadovat i výrazné prodloužení záruky," komentoval závěry soudu šéf ŘSD David Čermák.

Reklamovaný úsek dálnice je zhruba devět kilometrů dlouhý. Podle ŘSD vznikla většina vad mimo jiné i použitím nekvalitního podkladového materiálu. Úsek postavilo za 4,3 miliardy Kč konsorcium firem v čele se společností ODS -Dopravní stavby Ostrava, jíž v roce 2009 převzala Eurovia CS.

,