Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Paragrafy módě neuškodily, Česko si stále drží dva módní svátky

  10:16aktualizováno  10:16
Zatímco Paříži nebo Milánu stačí jeden módní týden, v Praze v září proběhnou opět dva módní svátky a potrvají 10 dní. Jmenují se podobně, Unique Fashion Week a Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend. V loni vypuklý spor o značku Prague Fashion Week mezi dvěma konkurenty totiž soud dosud neotevřel.

Fashion Week 2013/2014. | foto: Fashion Week

Rozjetou luxusní módní akci Prague Fashion Week vloni v září narušil soudní příkaz odstranit z názvu "Prague" (více čtěte zde).

Sundával se a přelepoval ze všech pódií, stěn i doprovodných aut. Jak se nyní ukázalo, obchodní partneři, na kterých stojí osmimiliónový rozpočet, se nezalekli. Jak automobilka Jaguar Land Rover, tak i kadeřnictví Tony and Guy nebo drogerie Douglas pokračují v podpoře.

"Více než na formě záleží na obsahu. My jsme partnerem akce už třetím rokem a spor o značku nás nerozhodil. Jsou to dvě odlišné akce, které mají bohužel podobný název, ale jiný obsah a formu," říká například obchodní manažer Ivo Řehák z Jaguar Land Rover Czech Republic.

"Tyto problémy se nás nedotkly. Vloni jsme líčili všechny módní přehlídky se značkou Guerlain a letos to bude ve spojení se značkou Chanel. Je to akce, které se chceme zúčastnit," komentuje manažerka marketingu Lenka Dušková ze drogerie Douglas.

A popíjet se bude nadále Martini od výrobce Brown-Forman. "Významných módních a společenských akcí není tolik, takže jsme si i letos po loňské úspěšné spolupráci vybrali Unique Fashion Week. Přijde na ni vždy mnoho lidí a to je pro nás přínosné. Jít ke konkurenci by nám nepřišlo fér. Navíc vloni byla komunikace s pořadateli na velmi dobré úrovni, o všem nás informovali a to nás uklidnilo. Je nám jasné, že konkurence v módním byznysu je ostrá, což může někdy i vyvolávat soudní spory," dodává Kateřina Škroudová, manažerka značky Bacardi a Martini. K výrobci alkoholu se přidala i francouzská minerálka Perrier.

Fotogalerie

A potíž se jménem vyřešili organizátoři jednoduše. Akce, která se koná od 8. do 14. září, se přejmenovává na Unique Fashion Week. "Dokud soud nerozhodne, což může trvat několik let, budeme používat tento název," vysvětluje spoluorganizátorka Barbora Bergová.

Od 4. do 7. září však přijde se svými módními přehlídkami konkurence Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend. Za ní stojí investor Václav Dejčmar, který spoluzakládal společnost RSJ s Karlem Janečkem, a nyní vlastní i modelingovou agenturu Czechoslovak Models. Právě on a společníci se soudí o název Prague Fashion Week.

Spor o módní značku se stále řeší

"Soud se strašně táhne, jak je běžné u těchto případů, první stání bude možná v prosinci. Zatím ale platí předběžné opatření, konkurence může používat název Fashion Week, ale bez označení místa," uvádí Václav Dejčmar.

Přesto oni sami jméno Prague Fashion Week, na které si dělají právní nárok, nepoužijí. "Uvažovali jsme o tom, ale zůstali jsme u názvu, který má pětiletou tradici a rozlišovací charakter," dodal.

Oba "týdny módy" se snaží odlišit. Dejčmarův čtyřdenní "víkend" se letos odehraje v budově Právnické fakulty UK v Pařížské ulici namísto stanu a spojuje se s mladými a novými návrháři a odmítá komerční drahé značky. Naopak Unique Fashion Week zahájí v rezidenci pražského primátora a obsadí i Slovanský dům v ulici Na Příkopě a luxusní hotel Boscolo a kromě slavných českých návrhářek, jako je Klára Nademlýnská či Tatiana Kovaříková, uvítá i přehlídky italské značky We Are Replay a Cerruti nebo britské French Connection a Karen Millen.

A tak zatímco Paříž nebo Milán své módní svátky omezují na týden, Praha má kvůli dvěma konkurentům festival módy desetidenní. Čeští módní návrháři jsou z toho rozladěni a nechtějí se většinou přiklonit jen k jednomu. Mnohdy proto dělají přehlídky pro oba svátky. Je to obchodně výhodné, každý organizátor se kromě zajímavých hostů snaží přilákat i nákupčí ze světa a módní reportéry.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.