Snímek z roku 2005 vznikl v týmu kreativního ředitele Leona Sverdlina, textaře Pavla Sobka a Martina Charváta z agentury Mark BBDO. Točil jej mladý a nadějný režisér Jaromír Malý. „Herec, který ‚hrál‘ ruce, byl vždy zavěšen na prkně nad chodníkem,“ vzpomíná Martin Charvát.
Reklama oslovila porotu mnoha reklamních festivalů a Zentivě pomohla k vyšším prodejům Indulony.
Seriál kultovní reklamyKaždou středu a pátek na iDNES.cz Kožený lákal na desetinásobek (1992) Mrazík propagoval zubní pastu (1993) Kluk upíjel „Plzeň“ ze džbánku (1993) Čokoládové městečko Orion (1994) Svěrákův Saab (1995) Eurotel najal autora Baraky (1998) Kohákův „Rychlý pohřeb“ (1998) Kozel: Divnej vrchní (1999) Fernet: I muži mají své dny (1999) Český spot na redbull oblétl svět (1999) Oscar: počkejte a močte se slevou (2000) Kvůli Fidorce mrskla panenkou (2001) Maminko, vy už tady nebudete (2001) ZOO - povodňové konto (2002) Postaráte se mi o Bobíka? (2003) Kofola: Plaché prasátko (2003) Indulona - Ruce (2005) Přítel alkohol a Sagvan Tofi (2007) Nekonečná kampaň na Korunní (2007) |
„Měla samozřejmě výrazný dopad na přímé prodeje, ale zabodovala i v oblasti, kterou nikdo z nás nepředpokládal. Ani zadavatel. Indulona jako značka šla i při poměrně malém mediálním nasazení kampaně ve vnímání i prodejích tak nahoru, že se zvýšila i cena akcií společnosti Zentiva. A to krátce před jejím prodejem světovému kolosu Sanofi,“ tvrdí Charvát.
Spot získal stříbrnou medaili na Louskáčku v kategorii Zdraví - krása - móda.
Více si jej však cenili za hranicemi. Zvítězil na festivalu GoldenWatch v Portoroži, na festivalu Golden Hammer v Rize a také v Moskvě. Kromě toho si cenu odnesl z italského mezinárodního festivalu Ad Spot, věnovanému neziskové a nízkorozpočtové reklamě.
„Rozpočet reklamy byl poměrně nízký, v našich podmínkách se však stále jednalo o vcelku standardní záležitost. Podle mezinárodních měřítek již ovšem spadala do kategorie nízkorozpočtové reklamy,“ řekla MF DNES v roce 2006 Alena Pelcová z Mark BBDO.