Kultovní reklamy: Spot na Indulonu se natáčel vzhůru nohama

  • 8
Z klasického střihu reklam na kosmetické přípravky vybočil spot na Indulonu nazvaný „Ruce“. Téměř intimní vyznění má příběh dvou rukou, zmítaný nahodilými událostmi z ulice. Děj spotu, který získal řadu cen a zvýšil komerční úspěch značky, vytvářel herec zavěšený nad chodníkem vzhůru nohama.

Snímek z roku 2005 vznikl v týmu kreativního ředitele Leona Sverdlina, textaře Pavla Sobka a Martina Charváta z agentury Mark BBDO. Točil jej mladý a nadějný režisér Jaromír Malý. „Herec, který ‚hrál‘ ruce, byl vždy zavěšen na prkně nad chodníkem,“ vzpomíná Martin Charvát.

Reklama oslovila porotu mnoha reklamních festivalů a Zentivě pomohla k vyšším prodejům Indulony.

Seriál kultovní reklamy

Každou středu a pátek na iDNES.cz

„Měla samozřejmě výrazný dopad na přímé prodeje, ale zabodovala i v oblasti, kterou nikdo z nás nepředpokládal. Ani zadavatel. Indulona jako značka šla i při poměrně malém mediálním nasazení kampaně ve vnímání i prodejích tak nahoru, že se zvýšila i cena akcií společnosti Zentiva. A to krátce před jejím prodejem světovému kolosu Sanofi,“ tvrdí Charvát.

Spot získal stříbrnou medaili na Louskáčku v kategorii Zdraví - krása - móda.

Více si jej však cenili za hranicemi. Zvítězil na festivalu GoldenWatch v Portoroži, na festivalu Golden Hammer v Rize a také v Moskvě. Kromě toho si cenu odnesl z italského mezinárodního festivalu Ad Spot, věnovanému neziskové a nízkorozpočtové reklamě.

„Rozpočet reklamy byl poměrně nízký, v našich podmínkách se však stále jednalo o vcelku standardní záležitost. Podle mezinárodních měřítek již ovšem spadala do kategorie nízkorozpočtové reklamy,“ řekla MF DNES v roce 2006 Alena Pelcová z Mark BBDO.