Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Spotřebitelské soutěže přinášejí problémy

  18:40aktualizováno  18:40
V posledních několika letech se rozšířily spotřebitelské soutěže, ve kterých vyhrává každý. Vystřihnete pár obalů, pošlete je výrobci a dostanete hrneček, batůžek nebo tričko. Mnozí zákazníci si ovšem stěžují na neserióznost firem, které tyto soutěže vyhlašují.

"Každý vyhrává," psalo se v reklamním letáku na pivo Rebel, ve kterém byly uvedeny i podmínky soutěže. Za určitý počet odeslaných nálepek se dala získat polokošile, triko, čepice nebo pivní sklenice. "Nic jsem ovšem nedostal," uvádí Milan Vaniš z Jablonce nad Nisou. "Zeptal jsem se tedy v marketingovém oddělení havlíčkobrodského pivovaru a tam mi řekli, že uvolnili na tuto akci jen dvě stě tisíc korun." Podle odhadu zákazníka to stačilo na osm set polokošil. "Ze zákonných důvodů je soutěž opravdu omezena do uvedené částky," potvrdil obchodní ředitel pivovaru Pavel Prchal a poukázal na to, že v letáku tato skutečnost byla uvedena.

Ano, při podrobném zkoumání reklamy spotřebitel tento údaj objeví. Jenže je v rozporu s hláškou Každý vyhrává, navíc je vytištěn desetkrát menším písmem a nevýraznou barvou.

Trochu kuriózně doplatil na neserióznost spotřebitelské soutěže Karel Moravec z Prahy. Zúčastnil se totiž akce na cigarety Petra a vyhrál. Firma Philip Morris ho stejně jako mnohé další výherce uvedla na inzertních stranách tohoto listu jako budoucího majitele hodinek. "Bohužel jsem poštou dostal jen balíček s diářem, hodinky jsem hledal marně." Ač se Karel Moravec dvakrát obrátil na výrobce cigaret s žádostí o výměnu diáře za slíbené hodinky, nikdy nedostal odpověď ani svoji výhru.

Moderní techniku uplatnila při odmítání zákazníků Vitana, která slibovala za pět kódů z obalů instantních polévek hrnek. "Dekujeme za ucast v soutezi Vitana, bohuzel byly vycerpany vyhry, vcetne premiovych hrnku a soutez timto konci," poslal do redakce MF DNES doslovnou kopii textové zprávy, kterou dostal na mobil účastník soutěže Pavel Adámek z Brna. "Trochu blbe, nemyslite?" neodpustil si komentář.

Jinak než Rebel, Philip Morris a Vitana se ke stížnosti zákaznice Dagmar Mončekové postavila firmy Atos Bohemia z Malých Svatoňovic. Spotřebitelka se totiž zúčastnila soutěže o libru arašídů (necelého půl kilogramu), ale dopis zaslaný do soutěže se jí vrátil domů. "Zpětně již nezjistíme, zda chybu s dopisem zavinila pošta nebo najatá agentura, a proto jsme zákaznici slíbenou libru oříšků poslali rovnou," uvedla manažerka firmy Atos Bohemia Dana Zezulková.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vejce
Německo, Belgie a Nizozemsko stahují miliony toxických vajec z trhu

Miliony nizozemských vajec kontaminovaných insekticidem s vysoce toxickou účinnou látkou fipronil začaly tento týden stahovat z trhu Německo, Belgie a...  celý článek

(ilustrační snímek)
Po aféře s kontaminovanými vejci roste zájem o biovejce. Jde o miliardy

Rozbité okno představuje dvě zprávy – špatnou pro majitele, dobrou pro sklenáře. Skandál se zakázaným fipronilem ve vajíčkách z nizozemských velkochovů...  celý článek

Organicky pěstovaná zelenina dostává nálepku bio, protože se pěstuje bez použití umělých hnojiv, herbicidů a pesticidů
Kontroly našly u biopotravin jen minimum pochybení. Češi jim přesto nevěří

Češi biopotravinám nedůvěřují, shodují se lidé z branže. Proto také jejich spotřeba za západní Evropou zaostává. Kontroly však ukazují, že bioprodukty patří...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.