Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


"Spotřebujte do:" není pro legraci

  9:53aktualizováno  9:53
Nejen u potravin je nezbytné sledovat dobu trvanlivosti.
Nejen u potravin je nezbytné sledovat dobu trvanlivosti. Platí to velmi důrazně i o všech kosmetických výrobcích. Pokud si totiž spotřebitel zakoupí produkt, který je na pultech ještě po uplynutí vyznačené doby trvanlivosti, riskuje peníze i své zdraví. Takový produkt nemusí plnit určenou funkci, ale ani být bezpečný a zdravotně nezávadný. "Čas může velmi výrazně ovlivnit kvalitu kosmetického výrobku," říká Dagmar Jírová ze Státního zdravotního ústavu v Praze. K tomu mohlo dojít i v případě vlhčených ubrousků Fresh Ones, které pro testování zakoupila redakce MF DNES. Jejich vyznačená doba použitelnosti byla 06/02, měly být tedy spotřebovány do června roku 2002. Ještě 25. října téhož roku je však redaktoři koupili v obchodním domě Globus na pražském Zličíně. Ubrousky při praktických zkouškách zcela propadly. "Pokud výrobce vyznačí na jakémkoli kosmetickém produktu dobu spotřeby a prodejce takový výrobek prodává i po uplynutí doby trvanlivosti, výrobce za něj už nenese odpovědnost," doplňuje Dagmar Jírová.

***

Fresh Ones
**
30 kusů/ 58 Kč
1 kus: 1,90 Kč

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pečený candát se zelím a bramborem je oblíbený hlavně v Alsasku, u nás ho...
Test restaurací u památek: Kuchyně nemyslí na děti, Krumlov je předražený

MF DNES otestovala restaurace u dvanácti nejnavštěvovanějších památek Česka. Polovina jich dopadla velmi dobře, ale našli jsme i doslova nechutná jídla. Kromě...  celý článek

Pražští celníci zajistili tisíce párů padělané obuvi.
Celníci u Sapy zabavili přes dva tisíce párů padělaných bot za 7,5 milionu

Celníci zabavili u pražské tržnice Sapa více než dva tisíce párů padělků sportovní obuvi. Sklad v bývalé betonárně Zapa byl plný kartonových krabice s obuví...  celý článek

Káva Starbucks s plátkem hovězího masa Jerky.
Starbucks v USA začal nabízet kávu s hovězím masem

Kavárenská síť Starbucks testuje na pobočce v americkém Seattlu novinku. V pondělí začala nabízet vskutku nezvyklý nápoj - ledovou kávu s plátkem sušeného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.