Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Srdeční záležitostí podnikatele je vozítko pro invalidy

  1:00aktualizováno  1:00
Jeho firma ZLKL sídlící v Lošticích na Mohelnicku umí vyrobit svařované hliníkové šasí pro elektrický skútr s přesností dvě desetiny milimetru, přesné součástky pro automobilový průmysl a je dodavatelem nadnárodních koncernů. Prosperující firma dosahuje ročního obratu čtvrt miliardy korun ročně.

Ladislav Brázdil, majitel společnosti ZLKL. | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Přesto se majitel firmy Ladislav Brázdil pustil před několika lety na ekonomicky nejistou půdu: do vývoje unikátního vozidla pro tělesně postižené s názvem Elbee. Homologace již úspěšně proběhla, tým ale dál auto vylepšuje. Chystá se i elektrická verze. "Elbee je pro mě spíše srdeční záležitost než cokoli jiného. Vzal jsem to jako výzvu. Co nejrychleji vyrobit speciál, který tělesně postiženým výrazně usnadní život," řekl podnikatel.

Konstrukce lidem umožní bez potíží s vozíkem najet do auta a naopak z něj vyjet, aniž by museli složitě přesedat z vozíku na sedadlo řidiče. Poradí si i lidé, kteří se jinak neobejdou bez asistence. Bezproblémové je i řízení. "Dá se říct, že každé auto bude originál podle konkrétního handicapu a požadavků postiženého," sdělil majitel firmy ZLKL.

Zatím ale projekt jen polyká náklady. "Část nákladů naštěstí pokryly dotace z Evropské unie. Jednoznačným plusem je vlastní vývoj a konstrukce. Na tomhle projektu se všichni hodně učíme," řekl Brázdil.

Podnikatel se rád pochlubí, že šéfování dalšímu vývoji a výrobě pro invalidy předal svému staršímu synovi. Pro ZLKL už pracuje také jeho mladší syn. I díky jeho úspěšným finančním operacím přežila firma krizi s minimem propouštění. "Člověka práce hned víc baví, když ví, že má v rodině pokračovatele," řekl.

K podnikání ve výrobě přišel ve svých 35 letech z postu šéfa technických služeb. Převzal přidruženou výrobu, kterou v roce 1993 zrušilo zemědělské družstvo. Základní technika? Několik obyčejných soustruhů, fréz a svářeček. "Začátek byl až neskutečně těžký, ale jsem rád, že jsme se s tím dokázali porvat. Co bych teď udělal jinak? Určitě bych hned zpočátku víc investoval," podotkl.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Blue Man Group. Ilustrační snímek
Cirque du Soleil chce vybubnovat větší slávu. Koupil modré muže za miliony

Populární původem kanadský cirkus Cirque du Soleil posiluje na globální scéně živé zábavy. Pořadatel show, známých ve stovkách světových měst, kupuje slavnou...  celý článek

ČEZ. Elektrárna Počerady. Ilustrační foto
ČEZ koupil Elevion. Stane se středoevropskou jedničkou v energii na klíč

ČEZ opět vyrazil na nákupy do Německa. Český polostátní gigant si tentokrát vybral společnost Elevion, kterou převzal od fondu DPE Deutsche Private Equity....  celý článek

Šéf Tesly Elon Musk v Adelaide představuje svůj projekt obří baterie pro...
Tesla vyrobí největší baterii světa. Do sto dní, nebo zdarma, slíbil Musk

Americká společnost Tesla získala v Jižní Austrálii zakázku na výstavbu největší lithium-iontové baterie na světě, která má pomoci vyřešit tamní problémy s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.