Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


PŘEHLED: Jízda MHD v Kodani stojí 110 Kč, v Kyjevě čtyři koruny

  20:10aktualizováno  20:10
Pokud neradi utrácíte za městskou dopravu, při návštěvě dánské Kodaně nejspíš své zvyky nezměníte. Jedna cesta tramvají, autobusem nebo metrem tam vyjde v přepočtu na 110 korun. Je to téměř čtyřikrát více než v Praze a třicetkrát víc než v Kyjevě.

V dánské Kodani je nejdražší městská doprava ze světových metropolí. Jedna jízda vyjde na 4,63 dolaru, tedy přes 110 korun. | foto: Leif Jørgensen CC-BY-SACreative Commons

K velmi drahým městům, kde vaše peněženka bude při cestování hromadnou dopravou rychle hubnout, patří také Stockholm, Londýn, nebo Oslo. Tomu, kdo je zvyklý na pražské ceny, ale možná přijde drahý také Berlín a Vídeň, kde jsou ceny oproti české metropoli více než dvojnásobné (1,18 dolaru).

Dokonce i v maďarské Budapešti za svezení autobusem, tramvají či metrem, zaplatíte zhruba o dvě koruny víc než v Praze. Levnější než česká metropole je naopak Bratislava i Varšava. K nejlevnějším světovým velkoměstům patří podle studie banky UBS Kyjev, Mexiko nebo Dillí. Banka srovnávala ceny jízdenky na vzdálenost zhruba 10 kilometrů nebo alespoň deset stanic.

V dalších službách osobní přepravy už Kodaň světová města neválcuje. Za pětikilometrovou jízdu taxikem utratíte nejvíce v Oslu - přes 32 dolarů, tedy 766 Kč. Pro srovnání: v Praze je to 144 korun. V nejlevnějším Dillí za stejnou cestu zaplatíte v přepočtu 37 korun.

Srovnání cen za veřejnou dopravu ve světových městech

Žebříček nejdražších a nejlevnějších světových měst se opět zamíchá, pokud srovnáme jízdu vlakem do vzdálenosti 200 kilometrů ve druhé třídě. Zdaleka nejdráž vychází švýcarská města Ženeva a Curych. Švýcarsko má jednu z nejvyspělejších železničních sítí na světě a za kvalitní služby si nechá zaplatit. Zmíněná cesta ze Ženevy vyjde v přepočtu na více než 1 850 korun. To je devětkrát více než cesta z Prahy (200 korun).

Za cenu dvousetkilometrové cesty z Ženevy byste mohli na filipínské Manile ujet po kolejích 15 400 kilometrů.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Olovnaté sklo tlusté 25 centimetrů. Dokáže odstínit záření (14. května 2014).
Už to jádro musíme postavit, říkají Poláci. Řeší při tom peníze i horníky

Poláci se možná dočkají své první jaderné elektrárny. Hledají totiž náhradu za uhlí, z něhož se dnes v zemi vyrábějí čtyři pětiny elektřiny. Zároveň se ale...  celý článek

Soud poslal brazilského magnáta Marcelo Odebrechta na 19 let do vězení....
Brazilský magnát si ochočil celý kontinent, uplácel prezidenty i guerillu

Před více než rokem soud poslal brazilského magnáta Marcelo Odebrechta na 19 let do vězení. Vyšetřování největšího korupčního skandálu Jižní Ameriky však stále...  celý článek

Šanghaj, hospodářské srdce Číny
V Číně vypuklo úvěrové šílenství. Lidé si půjčují na bydlení i mobily

Číňané si po krizi zvykli čím dál víc se zadlužovat. A ekonomové varují, že už to nemusí být jen čínský, ale světový problém. Objem krátkodobých půjček z roku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.