Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Srovnávací reklama nezabrala. „Soused z Boleslavi“ Hyundai ujíždí

  11:10aktualizováno  11:10
Trvalé útoky v reklamě na největšího hráče na českém trhu nepřináší automobilce Hyundai lepší výsledky v prodejích. Naopak: rozdíl se neustále zvětšuje. Škoda Auto posiluje, Hyundai letos klesl v prodejích už na třetí příčku.

„Váš soused z Boleslavi bude táákhle malý,“ rýpl si Hyundai v reklamě do Škody Auto. | foto: Hyundai

Ukazují to data z Centrálního registru vozidel, která v Česku dává dohromady Svaz dovozců automobilů a společnost Médea Research. Ta z registrací odpočítává i účelové registrace (více o umělém navyšování prodejů zde).

Hyundai na českém trhu sice roste v počtech prodejů, ale výrazně pomaleji, než celý trh. Podle čerstvých údajů z celého registru vozidel za první tři měsíce letošního roku Hyundai prodal za první čtvrtletí letošního roku 4 616 aut, což je o necelých devět procent více, než před rokem. Jeho tržní podíl ale klesl na 8,7 procenta z  9,2 procenta. Jenže celý trh rostl o více než čtvrtinu.

Největší konkurenti v prodejích se Hyundai naopak výrazně vzdalují. Škoda Auto pokračuje po obměně modelů ve velkém růstu. „Soused z Boleslavi“, jak Hyundai překřtil svého rivala v reklamách na své vozy, v prvním čtvrtletí prodal o 28,8 procenta vozů více než před rokem. Hyundai rostl v prodejích o 17 procent. Tržní podíl Škody Auto vzrostl na 31,7 procenta ze 30,5 procenta. Hyundai navíc předstihl na druhém místě i Volkswagen (o srovnávací reklamě Hyundai čtěte zde).

Vzdalování se Škody Auto automobilce Hyundai v prodejích na českém trhu je patrné i ve statistice „reálných prodejů“, které vydává Médea Research a kterými Hyundai často argumentuje při svých tvrzeních o zkreslených datech o prodejích na českém trhu. V nich podíl Škody stoupl z 31 na 35 procenta, zatímco Hyundai měl 9,9 procenta (v roce 2014 10,4 procenta).

Propastné rozdíly jsou patrné i v prodejích některých přímo si konkurujících modelů. Škoda Fabia a Hyundai i20 míří na stejné zákazníky a vyjely do autosalonů v nové podobě prakticky ve stejný čas loni na podzim.

První porovnání podle prodejů vychází výrazně lépe pro vůz z Mladé Boleslavi: Fabií se prodalo 3 330 kusů a dostala se v prodejích už i na druhé místo za Octavii. Hyundai i20 dovážený z Turecka má v Česku za první tři měsíce zatím 469 majitelů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Logo General Electric (GE)
Největší americký průmyslový konglomerát GE hlásí výrazný pokles tržeb

Tržby a zisk největšího amerického průmyslového konglomerátu General Electric ve druhém čtvrtletí výrazně klesly. Slabé výsledky vykázala zejména divize...  celý článek

Vodní elektrárna Gumati společnosti Energo-Pro v Gruzii.
Kyrgyzské úřady prověřují firmu, které k miliardové zakázce pomohl Mynář

Kyrgyzské státní orgány prověří informace o údajné nezpůsobilosti české firmy Liglass Trading ke stavbě energetické kaskády. Po schůzi kyrgyzské Bezpečnostní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Škodovka hlásí rekordní tržby, letos už prodala téměř 600 tisíc aut

Pololetní tržby Škody Auto letos poprvé přesáhly osm miliard eur. Automobilka utržila 8,7 miliardy eur (zhruba 226,7 miliardy korun). Provozní výsledek se ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.