„Váš soused z Boleslavi bude táákhle malý,“ rýpl si Hyundai v reklamě do Škody Auto.

„Váš soused z Boleslavi bude táákhle malý,“ rýpl si Hyundai v reklamě do Škody Auto. | foto: Hyundai

Srovnávací reklama nezabrala. „Soused z Boleslavi“ Hyundai ujíždí

  • 885
Trvalé útoky v reklamě na největšího hráče na českém trhu nepřináší automobilce Hyundai lepší výsledky v prodejích. Naopak: rozdíl se neustále zvětšuje. Škoda Auto posiluje, Hyundai letos klesl v prodejích už na třetí příčku.

Ukazují to data z Centrálního registru vozidel, která v Česku dává dohromady Svaz dovozců automobilů a společnost Médea Research. Ta z registrací odpočítává i účelové registrace (více o umělém navyšování prodejů zde).

Hyundai na českém trhu sice roste v počtech prodejů, ale výrazně pomaleji, než celý trh. Podle čerstvých údajů z celého registru vozidel za první tři měsíce letošního roku Hyundai prodal za první čtvrtletí letošního roku 4 616 aut, což je o necelých devět procent více, než před rokem. Jeho tržní podíl ale klesl na 8,7 procenta z  9,2 procenta. Jenže celý trh rostl o více než čtvrtinu.

Největší konkurenti v prodejích se Hyundai naopak výrazně vzdalují. Škoda Auto pokračuje po obměně modelů ve velkém růstu. „Soused z Boleslavi“, jak Hyundai překřtil svého rivala v reklamách na své vozy, v prvním čtvrtletí prodal o 28,8 procenta vozů více než před rokem. Hyundai rostl v prodejích o 17 procent. Tržní podíl Škody Auto vzrostl na 31,7 procenta ze 30,5 procenta. Hyundai navíc předstihl na druhém místě i Volkswagen (o srovnávací reklamě Hyundai čtěte zde).

Vzdalování se Škody Auto automobilce Hyundai v prodejích na českém trhu je patrné i ve statistice „reálných prodejů“, které vydává Médea Research a kterými Hyundai často argumentuje při svých tvrzeních o zkreslených datech o prodejích na českém trhu. V nich podíl Škody stoupl z 31 na 35 procenta, zatímco Hyundai měl 9,9 procenta (v roce 2014 10,4 procenta).

Propastné rozdíly jsou patrné i v prodejích některých přímo si konkurujících modelů. Škoda Fabia a Hyundai i20 míří na stejné zákazníky a vyjely do autosalonů v nové podobě prakticky ve stejný čas loni na podzim.

První porovnání podle prodejů vychází výrazně lépe pro vůz z Mladé Boleslavi: Fabií se prodalo 3 330 kusů a dostala se v prodejích už i na druhé místo za Octavii. Hyundai i20 dovážený z Turecka má v Česku za první tři měsíce zatím 469 majitelů.