Stánkaři

- Prodávat na tržnici neznamená mít povolání zrovna s dobrým renomé. Pašované zboží, falešné značkové výrobky, nízká kvalita, žádné záruky, to je pověst stánků. Na druhou stranu však stále zákazníky jedna věc láká. Co na tom, že svetřík vydrží stěží jednu sezonu. Vždyť byl přeci tak levný. A že triko nepřežije pět vyprání? Co na tom, pár dní budu frajer.

Když tedy zájemce pomine drobný detail, že se páře logo světoznámého výrobce sportovních oděvů a kapsa má díru, nemůže odolat. Zvlášť, když se po smlouvání cena ještě sníží.

Co na tom, že ve stejných teplácích vyrazí do hospody celá vesnice. V mysli však někdy zahlodají slova klasika: nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci. Nebo jinak - kupovat nekvalitní zboží se nevyplácí.

A jelikož rovnice šunt rovná se stánek je první po ruce, zamíří s vidinou do budoucna ušetřených peněz do kamenného obchodu.

Do značkového ne - tam je přeci jen draho. Měl by přece stačit důvěryhodně vypadající krámek. Sice žádné vyjednávání o ceně, zato záruka solidnosti. Mají pravdu. Ovšem jen někdy.

Mám známého, který místo do stánku zamířil do místního obchodu s oděvy. Bylo mu dobře na duši - až do té doby, než se v novém svršku ocitl v místní tržnici. Rozdíl mezi tím, co měl na sobě a co viselo na stánku, byl jediný - on zaplatil o třetinu více. Zlatí stánkaři. Ovšem jen někdy.