Řetězec kaváren Starbucks má pobočky po celém světě.

Řetězec kaváren Starbucks má pobočky po celém světě. | foto: Profimedia.cz

Starbucks bude nabízet v USA hamburgery. Hosté si je sestaví na přání

  • 8
Kavárenský řetězec Starbucks začne prodávat v rámci svého řetězce La Boulange ve Spojených státech hamburgery. Hosté si je budou moci sestavit podle vlastního přání. Řetězec také prodlouží otevírací dobu, aby zarazil expanzi konkurenta Panera, který láká strávníky právě na večerní občerstvení.

Jako první začne hamburgery prodávat 12. června restaurace v Los Angeles, která bude nabízet i pivo, víno a koktejly, citoval server listu Daily Mail mluvčí Starbucksu Lindu Millsovou. Dosud hostům restaurace nabízí hlavně snídaně a obědy, v nabídce má kromě různého pečiva také polévky, saláty a sendviče.

Zákazníci řetězce pekáren s kavárnami La Boulange, který Starbucks koupil v roce 2012, si podle Millsové budou nově moci sami sestavit hamburgery podle vlastního přání a pochutnat si na nich budou moci až do deseti hodin večer. Dosud byl řetězec otevřen většinou jen do 19:00.

Sturbucks posunuje hodinu zavření proto, aby omezil růst konkurenta Panera, který je otevřen déle než jeho rivalové a ukusuje tak podle serveru Businessweek 22 procent jeho prodejů.

Starbucks se v posledních letech snaží experimentovat s novými formáty. Mimo jiné koupil řetězec obchodů s baleným čajem Teavana a v New Yorku otevřel provozovnu, která se více podobá dražším kavárnám a nabízí čajové nápoje a drobné zákusky. Některé provozovny nabízejí i pivo (více zde).

Řetězec Starbucks pronikl na počátku roku 2008 také do Česka a svou první tuzemskou kavárnu otevřel na pražském Malostranském náměstí. Česko se tak stalo první zemí střední Evropy, kam se řetězec rozhodl vstoupit.