Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: AP

Američané chtějí Italy učit pít kávu. Starbucks chystá expanzi

  • 105
Americký Starbucks, který je největším kavárenským řetězcem světa, chystá vstup do Itálie. Podle zdroje Reuters o tom jedná s italským partnerem. Itálie je jedním z důležitých trhů, kam americká společnost ještě nevstoupila. Italové jsou ve světě známi jako specialisté na přípravu kávy, což může cestu Starbucks zkomplikovat.

Mluvčí společnosti se ke zprávám odmítla vyjádřit. List Corriere della Sera uvedl, že americká společnost jedná v této věci s italským obchodníkem Antoniem Percassim. Dohoda by prý mohla být podepsána do Vánoc. Zdroj agentury Reuters potvrdil, že jednání skutečně pokračují.

Skupina Percassi vlastní síť prodejen kosmetiky Kiko Milano, která má více než 700 prodejen po celé Evropě a ve Spojených státech. Rovněž má franšízovou dohodu s americkou značkou spodního prádla Victoria’s Secret.

Generální ředitel Starbucks Howard Schultz v minulosti napsal, že se při otevření své první kavárny nechal inspirovat návštěvou Milána s jeho prosperující kavárenskou kulturou. Skupina od té doby vstoupila na desítky trhů, nikdy ale do Itálie, která má podle Evropské kávové organizace sedmou největší spotřebu kávy na obyvatele v Evropě.

Kvalitní káva

Vybírejte z ověřených kaváren na Raketa.cz a ochutnejte různé druhy káv. Pokud máte raději kávu doma, vyberete si z velké nabídky a ochutnejte třeba Zelenou kávu.

Analytici spekulovali, že Italové by si Starbucks nemuseli oblíbit, protože jsou zvyklí na rychlé silné espresso, které stojí podstatně méně než nápoje u Starbucks.

Pokud se Starbucks do Itálie odváží, byl by druhou významnou americkou značkou, která bojuje o přízeň místních jejich vlastními zbraněmi. V průběhu tohoto měsíce totiž v Miláně otevřel svou restauraci americký řetězec pizzerií Domino’s. Pizza je italským národním pokrmem a Italové se na zahraniční obměny dívají podezíravě.

,