Staropramen

Staropramen | foto: archiv

Staropramen loni uvařil o sedm procent méně piva

  • 22
Největším tuzemským pivovarům se v loňském roce nedařilo. Poté, co oznámila propad výroby o necelých pět procent česká jednička Plzeňský Prazdroj a trojka Heineken, přicházejí s ještě horšími čísly Pivovary Staropramen. Ty loni uvařily 3,02 milionu hektolitrů piva, což je o sedm procent méně než o rok dříve.

"Prodej byl poznamenán dopadem ekonomické situace na chování našich zákazníků a poklesem celkové spotřeby," vysvětluje zhoršení šéf firmy Zbyněk Kovář. "Klesla však i celková výroba," upozorňuje na skutečnost, že celý tuzemský trh se podle odhadů propadl nejméně o pět procent.

Pivovaru šly hůře na odbyt především nejlevnější značky - Braník a Sládkův Měšťan. Naopak u hlavní značky Staropramen činil propad pouze dvě procenta.

Pivovary Staropramen také v závěru loňského roku změnily majitele. Původní vlastník AB InBev společnost odprodal spolu s dalšími pivovary ve východní Evropě firmě CVC Capital Partners a Staropramen se stal hlavní značkou nové skupiny StarBev. (viz předchozí článek)