Nová restaurační síť Staropramenu Naše hospoda. Pivovar jich chce otevřít desítky v regionech. | foto: Staropramen

Staropramen vyráží do regionů s novými restauracemi Naše hospoda

  • 11
Restaurační síť pivovaru Staropramen Potrefená Husa má mladšího bratra. Nový, o něco lidovější koncept s jednoduchou gastronomií nese název Naše hospoda. Má se objevit na desítkách míst hlavně v regionech. Pivovar chce do hospod investovat miliony korun ročně, přesnou sumu tají.

Naše hospoda na rozdíl od Potrefené husy nebude franšízovým konceptem. Staropramen oslovuje již zaběhlé restaurace zejména v regionech a nabízí jim investice do modernizace. Podmínkou ale bude, aby se i sami majitelé hospod na investici podíleli. S některými hospodskými už si pivovar plácnul a hospody se přestrojily do jednotného, moderního interiéru s novým výčepem a výrobky druhého největšího českého pivovaru.

Co bude součástí smluv, nechce pivovar prozradit. Měly by ale majitele vzhledem k výši investic zavazovat k dlouhodobé spolupráci. „Obchodní benefit ze spolupráce máme ve formě prodeje našeho piva. Marketingový přínos je v tom, že se v těchto podnicích bude naše pivo podávat výtečně ošetřené a v příjemném prostředí doplněno dobrou kuchyní,“ popsal iDNES.cz manažer značkových restaurací Staropramenu Jan Trochta. Kolik chce pivovarská dvojka na rozvoj hospod vynaložit, nechtěl uvést s tím, že půjde řádově o miliony korun ročně.

Zatím otevřely čtyři Naše hospody se zeleným logem - dvě v Praze, jedna v Pardubicích a jedna v Hradci Králové. „V následujících několika letech bychom chtěli přidat řádově desítky nových hospod,“ přiblížil Trochta. Cílem budou zatím středně velká města.

Nové hospody mají být lidovější než Potrefené husy, a to i z hlediska ceny. „Byť je cenotvorba plně v rukách majitelů hospod, očekáváme nižší cenovou úroveň než v Potrefených husách,“ dodal. Bez teplé kuchyně to nepůjde, na druhou stranu modernizace kuchyňských technologií už pivovar hradit nebude. Bude ale třeba radit s výběrem menu.

Staropramen hostinským částečně uhradí náklady na kompletní proměnu restaurace, moderní a jednotný interiér včetně vybavení, nového nábytku a nerezového výčepu. Personál si oblékne jednotnou uniformu, stejné v každé hospodě budou i jídelní lístky. Pivovar tvrdí, že nejdůležitějším úkolem však bude vzdělání hospodských v oblasti servisu a péče o pivo.

Staropramen uvádí, že o podobné hospody je zájem. Trend na trhu přitom hovoří v neprospěch pivovarů. V posledních letech klesá spotřeba sudového piva, které je pro ně ziskovější než lahvové pivo prodávané v řetězcích. Staropramen nicméně říká, že se mu daří udržet si podíl na trhu.

Restaurace pod svým jménem provozují nebo jen podporují i další pivovary. Budějovický Budvar má Budvarku, jednička na trhu Plzeňský Prazdroj investuje do restaurací The PUB Pilsner Unique Bar a Pilsner Urquell Original Restaurant. Humpolecký rodinný pivovar Bernard expanduje v Praze s podniky Bernard Pub. Letos v listopadu přitom oznámil, že ke stávajícím třem v Praze přibudou až čtyři další podniky (více čtěte zde).

Restaurací pod značkou Plzeňského Prazdroje je v Česku přes 60 a dál porostou. Patří mezi ně Pilsner Urquell Original Restaurant, Gambrinus 1869, Excelent Urban Pub, Kozlovna nebo Radegastovna. „Ve všech případech se jedná o velmi úzkou spolupráci s majitelem, nebo provozovatelem restaurace, kdy se společně připraví design nové hospody a časový harmonogram realizace ‚redesignu‘,“ uvedla mluvčí Prazdroje Kateřina Krásová. Prostředí hospod má se značkou ladit. Třeba koncept Excelent Urban Pubů vychází z městské kultury Urban Street art.