Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Staropramen prodal přes tři miliony hektolitrů, stejně jako o rok dříve

  • 24
Pivovary Staropramen loni prodaly 3,14 milionu hektolitrů, podobně jako v roce 2012. K mírnému nárůstu prodejů o 1 200 hektolitrů přispěly inovace i rostoucí zájem o tradiční piva. Exportně se firmě dařilo hlavně v severní Evropě.

Společnost Pivovary Staropramen si díky loňským výsledkům upevnila pozici tuzemské pivovarské dvojky. Společnost to ve středu oznámila na tiskové konferenci v Praze. V prodejích není zahrnuta licenční výroba piva v zahraničí.

Firma loni zvýšila tržní podíl v maloobchodu i v oblasti gastronomie. Hlavní značka Staropramen si udržela prodeje z předchozího roku. Rostl význam značky Braník. Její prodej překonal hranici jednoho milionu hektolitrů. Pivovary Staropramen loni nově začaly vyvážet pivo do Finska, Běloruska či Spojených Arabských Emirátů. Pivo Staropramen je dnes možno zakoupit ve 38 zemích světa.

Podle interních odhadů firmy celkový tuzemský trh loni klesl o tři až čtyři procenta, řekl generální ředitel Pivovarů Staropramen Zbyněk Kovář.

Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem, který loni prodal téměř 9,7 milionu hektolitrů piva. Společnost provozuje dva pivovary, smíchovský Staropramen a ostravský Ostravar. Od roku 2012 je součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Ta je koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev.

,