Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kamery a fotky. Stát začíná více hlídat firmy opravující silnice

  5:00aktualizováno  5:00
Ředitelství silnic a dálnic má obavy z kvality opravovaných silnic a proto začne stavební firmy důsledněji hlídat při práci. Ze staveb bude pořizovat mnohem více fotografií, stavební deníky se budou převádět do digitální podoby.
Na D1 se začaly objevovat i kamery, kterými ŘSD zjišťuje, zda má firma na stavbě dostatek lidí i mechanizace

Na D1 se začaly objevovat i kamery, kterými ŘSD zjišťuje, zda má firma na stavbě dostatek lidí i mechanizace | foto: Ota Bartovský, MAFRA

„Trošku se znepokojením sleduji, že soutěží za 60% ceny. S ohledem na přísné stanovení předpokládané hodnoty zakázky je uvedená cena velmi nízká a budeme muset určitě na takovýchto akcích posílit stavební dozor, aby se firmy nesnažily získat peníze zpět přes nižší kvalitu a nebo vícepráce,“ říká generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Kroupa.

Podle něj prošla politika jakosti ŘSD velkou změnou a nemělo by se stát, že firma bude chtít proplatit něco, na co ve skutečnosti nemá nárok.

Dálniční Big Brother. Na českých silnicích přibudou desítky kamer

ŘSD proto začalo pořizovat mnohem více fotografií ze staveb. Společně s GPS souřadnicemi odcházejí do datového skladu, kde jsou vyhodnocovány a archivovány. Digitální podobu začínají mít stavební deníky, které v minulosti u řady sporných staveb v okamžiku průšvihu zmizely.

Na D1 se začaly objevovat i kamery, kterými ŘSD zjišťuje, zda má firma na stavbě dostatek lidí i mechanizace. „Je pravdou, že uvedená opatření se pozitivně projevila nejenom při přejímacích řízeních nebo následně při reklamačních řízeních, ale i pozitivně z pohledu prevence vzniku nekvalitní práce,“ dodal Kroupa.

ŘSD letos hrozí, že bude hlavně opravovat. Peníze na stavby nových silnic sice má, ale kvůli problémům s posudky o vlivu na životní prostředí nemá jistotu, že skutečně letos získají stavební povolení.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.