Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dopravní útraty na poslední chvíli. Stát vyčerpá všechny eurodotace

  13:41aktualizováno  13:41
Stát by neměl nakonec vracet ani korunu z evropských dotací, které proudily přes Operační program Doprava zejména na stavby nových silnic a železnic. Ještě před několika měsíci přitom ministerstvo uvádělo, že se nepodaří vyčerpat 10-12 miliard korun.

Zahájení stavby železničního koridoru na trati Rokycany-Plzeň. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

O stavu čerpání informoval ministr dopravy Dan Ťok.

„Na základě aktuální fakturace po skončení letošní stavební sezóny, kterou si příjemci vyžádali k proplacení, je zřejmé, že Operační program Doprava 2007-2013 směřuje k plnému dočerpání,“ uvedl ministr Dan Ťok.

Většímu čerpání pomohl i stavební boom, který začal zdražovat práce stavebních firem. Například u Správy železniční dopravní cesty se už většina zakázek staví dráž, než je projektová cena.

„Nejsou to nějaká kouzla, ale výsledek toho, že se v resortu začalo normálně pracovat a podařilo se rozjet další stavební projekty,“ řekl Ťok.

Ministerstvo a jeho podřízené organizace začaly kvůli záchraně části peněz vymýšlet další programy, kam by peníze mohly jít. Nově například stát podpořil nákup rychlíkových jednotek pro České dráhy nebo modernizaci dalších regionálních tratí. „Pomohlo nám i to, že jsme reagovali úpravami programu a přesunuli část financí ze silnic na železnici, kde byla ještě řada vhodných projektů,“ dodal Ťok.

Peníze však zatím nejsou stoprocentně jisté: musí je ještě schválit Evropská komise. „Přesná čísla budou během prvního čtvrtletí příštího roku, nicméně odhad jasně naznačuje, že se letos podařilo připravit a uskutečnit projekty v hodnotě o deset miliard korun vyšší, než jsme předpokládali,“ tvrdí Ťok.

Čerpání evropských peněz se zaseklo po velkých škrtech za dob ministrování Víta Bárty. Rozpočet Operačního programu doprava je přes 150 miliard korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.