Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Stát odsune nástup konkurence v dotovaných rychlících o jeden rok

  16:22aktualizováno  16:22
Připravovaná soutěž na spojení mezi Ostravou, Krnovem a Olomoucí nabrala už takové zpoždění, že ministerstvo nakonec posune start provozu nových vlaků vzešlých ze soutěže až na jízdní řád začínající v prosinci roku 2014, tedy o rok později. České dráhy tak mají o rok delší jistotu provozu na této trati.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Lukáš BíbaMF DNES

Podle původního plánu ministerstvo mělo otevírat jednotlivé rychlíkové tratě postupně od roku 2013 až do roku 2028. První rychlíkové tratě se tak konkurenci otevřou až v roce 2014, dál by ale v harmonogramu otevírání už nemělo docházet k dalšímu zpoždění

Posun harmonogramu otvírání rychlíkových tratí musí ještě schválit vláda. "Chceme mít jistotu, že dopravci včas seženou vhodná vozidla," vysvětlil náměstek ministra dopravy Lukáš Hampl. Podle původních plánů měly vlaky z vysoutěženého kontraktu vyjet na trať v prosinci roku 2013.

Podle mluvčího ministerstva dopravy Martina Nováka dojde k posunu plnění o jeden rok i u linky Praha - Ústí nad Labem - Děčín a Praha - Ústí nad Labem - Cheb. Nezměněný naopak zůstává termín prosinec 2014 na trase mezi Pardubicemi a Libercem, a Plzní a Mostem. "To může za určitých podmínek umožnit dopravcům jednání s dodavateli o vyšších dodávkách a tím i snížení ceny celkové dodávky," dodal Novák.

Posun harmonogramu chtěli sami dopravci

S požadavkem na oddálení začátku provozu přišli podle ministerstva sami dopravci. Pokud by se vypsala totiž soutěž teď, uzavřená by byla nejdříve v létě a vítěz by tak měl jen rok a pár měsíců na to sehnat nové vlaky.

Někteří dopravci už před časem kritizovali příliš krátký čas na nákup nových vozů včetně jejich schválení. "My bychom se sehnáním vlaků neměli problém, ale chápu ministerstvo, že chce více soutěžících," uvedl jednatel Leo Expressu Leoš Novotný.

Nemít včas slibované vlaky přitom může vyjít dopravce hodně draho: České dráhy musí například zaplatit Libereckému kraji tři miliony korun pokuty za to, že nestihly nasadit všechny nové nízkopodlažní soupravy od společnosti Stadler. Zpoždění je způsobeno částečně pozdě uzavřenou smlouvou a také na straně výrobce. Samotná soutěž na výběr dopravců měla začít už na konci loňského roku, reálně ji ministerstvo spustí asi až v březnu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Na plánované stavbě rychlostní silnice z Prahy do Varů vázne výkup pozemků.
Stát na vybraných silnicích přimaluje třetí pruh, má zrychlit dopravu

Na jedenácti vytížených úsecích silnic 1. třídy by se měla výrazně zrychlit doprava, aniž tam rovnou vznikne dálnice. Stát se rozhodl zvýšit kapacitu silnic...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.