Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Příští rok začne boj o největší železniční zakázku posledních 10 let

  14:54aktualizováno  14:54
Stavební firmy čeká příští rok boj o největší železniční zakázku za posledních deset let. Správa železniční dopravní cesty chystá soutěž na modernizaci úseku mezi Voticemi a Sudoměřicemi na trati z Prahy do Tábora.

(Ilustrační foto;) | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Přípravy stavby se na téměř rok zadrhly kvůli novému zákonu o posuzování vlivu staveb na životní prostředí EIA. Problém s povolením ale odpadl, ministerstvo životního prostředí dalo těsně před Vánoci SŽDC závazné souhlasné stanovisko. Díky tomu může SŽDC žádat o stavební povolení. „Podání žádosti o stavební povolení předpokládáme během prvního čtvrtletí 2017,“ řekl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Na začátku příštího roku chce SŽDC vypsat i zakázku na samotnou stavbu, jejíž hodnota je odhadována na šest miliard korun. Půjde tak o největší zakázku na tuzemské železnici za posledních deset let. „Cílem je zahájení stavebních prací na přelomu let 2017 a 2018, ukončení v roce 2021,“ dodal Ptačinský.

Více než desetiminutová úspora času

Už předchozí modernizace na trati výrazně zrychlily spojení Praha - Tábor - České Budějovice, nový úsek by měl dál zkrátit jízdní dobu. Dosud činí jízdní doba expresů Tábor – Benešov u Prahy 32 až 35 minut. Stavba umožní zkrácení jízdních dob expresů ne 22,5 až 23,5 minuty.

Projekt z dílny Sudopu Praha a Metroprojektu počítá se zkrácením trasy, jde o téměř novou trať, protože stávající úsek nejde už modernizovat na vyšší rychlost. Na trati budou dva tunely: Deboreč o délce 660 metrů a Mezno o délce 850 metrů. Vznikne také zcela nová stanice Červený Újezd, která nahradí zrušené stanice Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky ve středních Čechách - ty se stanou zastávkami.

Trať bude v celé trase dvojkolejná a s rychlostí na 160 kilometrů v hodině. Díky stavbě nové tratě by nemělo docházet k tak velkým výlukám jako při stavbě úseku z Tábora do Sudoměřic či Benešova do Votic.

Stavby na čtvrtém železničním koridoru mají ale zatím zpoždění oproti plánu, což potvrzuje i nedávný materiál ministerstva dopravy, který zaslal úřad do meziresortního připomínkového řízení. Dva roky zpoždění má například modernizace úseku Doubí - Soběslav. Nejasný je i termín zahájení prací na úseku Nemanice - Ševětín.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.