Mýto na silnicích první třídy by mohlo být už v létě |
Stát totiž zvažuje, že rozšíří mýto i na silnice nižších tříd. Na nich by už nemusel spoléhat jen na Kapsch, který má kontrakt se státem až do roku 2016. Zatím ale není jasné, zda by se mýto na silnicích nižších tříd vybíralo opět pomocí mýtných bran nebo přes satelit a vznikl by tak hybridní systém. Do něj by už mohli vstoupit konkurenti Kapsche.
Firmy chtějí prolomit monopol Kapsche na výběr mýta
A ti zjevně zájem mají. Nabídku už podalo celkem pět firem. "Satelitní výběr mýta může rychle, levně a efektivně odstranit nespravedlivý systém výběru mýta v České republice, s nímž nejsou spokojeni čeští dopravci, samospráva a určitě ani občané," řekl Matej Okáli, generální ředitel a předseda představenstva společnosti SkyToll, která vybírá mýto na Slovensku.
Rozšíření mýta na silnice nižších tříd už stát začal řešit s Kapschem.
"Pokud jde o rozšíření mýta na silnice nižších tříd, už dříve při schůzkách jsme pana ministra informovali o našich možnostech, přičemž jsme samozřejmě
vycházeli z toho, že tady aktuálně probíhá pilotní testování hybridního mýta," říká Karel Feix, generální ředitel Kapsch a dodává: "Pokud jde o zpoplatnění 2500 km silnic I. třídy, vyšla nejvýhodněji nabídka na stávající mikrovlnný systém."