Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dálnice D1 stála zbytečně. Stát pomalé stavaře potrestá pokutou

  18:40aktualizováno  30. dubna 7:18
Stavební firmy na dálnici D1 dostaly první velkou výstrahu, že stát nebude tolerovat jejich pomalou práci. Ředitelství silnic a dálnic v pátek udělilo pokutu firmám OHL ŽS, Alpine Bau a Eurovia za to, že uzavírku nedokončili včas.

(ilustrační snímek) | foto: Petr Lemberk, MAFRA

„Okamžitě byla udělena pokuta v řádu desetitisíců korun. Věc ale budeme dále řešit a ve správním řízení je možný citelnější postih,“ řekl iDNES.cz mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Řidiče tak čekalo mezi Prahou a Brnem v pátek nečekané zpoždění, které dosahovalo v některých chvílích až hodiny. Podle Ředitelství silnic a dálnic přitom stavaři nemají v pátek dělat omezení se svedením do jednoho pruhu v jednom směru.

Pokuta se týká prací na úseku mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži, kde má modernizaci na starosti sdružení firem OHL ŽS, Alpine Bau a Eurovia. Nedodržení uzavírky byla podle ministerstva dopravy právě jejich chyba. Původně měl být provoz od 14 hodin ve dvou pruzích, ale stavaři měli zpoždění několik hodin. „ Důvodem zdržení bylo opravování nekvalitně odvedené práce,“ uvedlo ministerstvo ve svém prohlášení.

„Ředitelství silnic a dálnic proto okamžitě udělilo stavebním firmám smluvní pokutu. Ministerstvo dopravy zároveň se stavebním sdružením zahájí správní řízení kvůli porušení rozhodnutí o povolení uzavírky. Takové případy se nesmějí opakovat. V pátečním provozu pak chyby stavebních firem odnášejí řidiči v nekonečně dlouhých kolonách a právem jsou naštvaní,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Eurovia se ohradila, že za problémy nemůže. „Jsme tam ve sdružení a dodáváme až samotný povrch vozovky. Toto jsou práce, které nemáme na starost,“ řekla iDNES.cz mluvčí společnosti Iveta Štočková.

Ťok a šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Kroupa čelili během dne velké kritice Radima Jančury, pro kterého je D1 hlavní dálnicí jeho byznysu. Jančura dlouhodobě kritizuje způsob modernizace, před časem založil i Stínové ŘSD. To nově vede někdejší šéfová kvality ŘSD Miloslava Pošvářová.. „Pokuta je určitě dobrým krokem, ale mělo by jít o systémovější opatření, třeba více práce v noci,“ dodal Jančura.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.