Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mosty na přivaděči k D1 v Ostravě nebezpečné nejsou, tvrdí Eurovia

  14:08aktualizováno  14:08
Mosty na dálničním přivaděči v Ostravě-Přívoze nebezpečné nejsou, tvrdí stavební společnost Eurovia. Podle ní je možné šest let starou stavbu s omezením využívat. Ředitelství silnic a dálnic na mosty v pátek zakázalo vjezd kamionů a snížilo povolenou rychlost. Tvrdí, že deformace mostu mohou ohrozit jeho konstrukci.

Ředitelství silnic a dálnic na mosty dálničního přivaděče na D1 (dříve D47) zakázalo vjezd kamionů a snížilo povolenou rychlost. Jsou prý v havarijním stavu. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Eurovia se odvolává na výsledky mimořádné prohlídky, kterou na mostech uskutečnilo právě ŘSD. Informace o hrozícím úplném uzavření mostů jsou prý výsledkem bojů o vliv na ŘSD před nadcházejícími volbami, uvedla v tiskové zprávě společnost.

Podle dřívějších informací ŘSD mají mosty vadná ložiska. Jsou vysutá mimo přípustné meze a mostní podpěry se pohybují nerovnoměrně. Nedávno proto na mosty zakázalo vjezd nákladní dopravě a omezilo rychlost pro osobní vozidla s tím, že se nadále prověřuje, zda nebude nutné stavbu uzavřít pro dopravu úplně.

To ale podle stavební společnosti, která mosty stavěla, nutné nebude. Podle závěrů kontroly jsou mosty z hlediska použitelnosti na stupni tři v pětibodové škále, a jsou tedy „použitelné s výhradou“ a nikoliv v havarijním stavu, dodala. Na mostech podle firmy mohou jezdit vozidla s nápravovou hmotností do 24 tun.

Fotogalerie

Firma zároveň obvinila ředitelství silnic, že na mosty nedovoluje vstup jejím expertům, kteří by ověřili příčinu poruch a navrhli jejich nápravu. Za tři roky se prý takovéto povolení nepodařilo od státní instituce získat.

To ale ŘSD zpochybňuje. Zástupci Eurovie prý byli mimo jiné přítomni na mimořádné prohlídce, ze které jim byla předána dokumentace.

Společnost předpokládá, že problémy na mostech jsou obdobně jako na celé zvlněné D47 způsobeny nikoliv vadnou konstrukcí, ale použitím nesprávného materiálu takzvaného studeného odvalu, který do stavby požadovalo ŘSD.

Spor o vady na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě vypukl v roce 2011, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést první kontrolní vrty. Podle ŘSD zhotovitel, společnost Eurovia, nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to odmítá s tím, že do podkladu použila materiál, který ŘSD samo požadovalo.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.