Experti z hannoverské univerzity zkontrolují úsek Rudná - Hrušov při plném provozu dálnice za zpřísněných bezpečnostních opatření. Obecné výsledky budou k dispozici v následujících týdnech.
Na základě prověrky by měla vzniknout předběžná zpráva o stavebně technickém stavu mostů. Cílem první etapy účasti německých expertů je vizuální prohlídka technického stavu mostů a získání dalších nezbytných informací, případně dokumentace k vypracování stavebně technického posudku stavu mostů.
Odborníci zjistí, zda stav mostů je po pětiletém provozu obvyklý
"Odborníci mají určit, zda je z profesního a technického pohledu současný stavebně technický stav mostů po pětiletém provozu obvyklý, a pokud je stav mostů nepřiměřený, tak zda mohl být takový stav způsoben vadami v jejich konstrukci," uvedl generální ředitel ŘSD David Čermák.
Co zjistily vrty pod dálnicí |
Po zkoumání stavu mostů by mělo přijít na řadu bobtnající podloží a další závady na dálnici. "Pod dálnicí je odpad. Stavební firma použila do podloží jinou strusku, než jakou jsme si objednali a zaplatili," informoval dříve René Poruba, dnes již bývalý ředitel ŘSD. Stavební firma Eurovia CS obvinění odmítá.
Vinu si stále přehazují
Ve sporu s Eurovií ředitelství stavební firmu obviňuje, že devítikilometrový úsek před pěti lety předala s množstvím závažných skrytých závad, mimo jiné s vadami násypů a několika mostů.
Podle Eurovie škody naopak způsobilo ŘSD nedostatečnou údržbou a kvůli poškozování dobrého jména společnosti podala na ŘSD začátkem dubna žalobu.
ŘSD již na D47 provedla kopané sondy a další dílčí kontroly. Při kontrolách postupuje podle společné dohody s ministerstvem dopravy a měla by se jich účastnit také Eurovia.