Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Šéf soutěže na mýto nemusí být expert, říká ministr dopravy

  15:39aktualizováno  15:39
Stav příprav soutěže na mýto je téměř na stejném místě, jako když ministr dopravy Dan Ťok nastoupil před půl rokem do své funkce. Ministr jmenovaný hnutím ANO přesto stále věří, že se za rok a půl podaří jednu z největších státních zakázek vyřešit.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  František Vlček, MAFRA

Na vedení mýtného tendru se vystřídalo několik lidí, za půl roku se stát ale pohnul jen nepatrně: zadal ČVUT aktualizaci studie, která má říct, zda se vyplatí rozšířit zpoplatnění i na další silnice, než dosud. Začala také jednání s Kapschem o součinnosti kvůli konci stávající smlouvy. 

Nový tým vede Jan Chovanec, který přišel z poradenské firmy Adwise. Tu zároveň spoluvlastní a ještě donedávna ji vedl. Podle svých slov ale podíl prodává. K Ťokovi se dostal přes jeho poradce Petra Nevického, jehož syn Pavel firmu Adwise také spoluvlastní. 

„Vybral jsem ho já, hledal jsem člověka, který nemá zkušenosti s mýtem. Experti na mýto mohou být obviněni, pro koho hraje. Není potřeba, aby šéf skupiny byl největším expertem na mýto,“ řekl Ťok.

Chovanec nastoupil na ministerstvo jako zaměstnanec s platem 80 tisíc korun měsíčně. Ťok nejprve na tiskové konferenci tvrdil, že je zaměstnancem firmy Cimto, která patří pod  ministerstvo dopravy. Státní podnik Centrum pro informace a mechanické testování obalů se přitom mýtem vůbec nezabývá. Podle Ťoka se ale v budoucnu převede na provozovatele IT systémů. Později ředitel odboru komunikace ministerstva Jakub Stadler jeho tvrzení opravil. „Pan Chovanec má smlouvu na ministerstvu,“ řekl Stadler. 

  V týmu pro mýto je i další Ťokův poradce, Lászlo Hainal, dále v něm zůstávají úředníci z ministerstva dopravy a ŘSD. 

Ministerstvo věří, že státu s mýtem pomůže i rakouský provozovatel dálnic Asfinag. V pondělí jedou proto zástupci ministerstva na jednání. „Nabídli nám pomoc i vypůjčení jejich expertů,“ dodal Ťok. 

Za pomalé přípravy mýtné soutěže sklízí Ťok kritiku jak od opozice, tak i koaličních partnerů. Naposledy se do jeho práce opřeli o víkendovém sjezdu někteří členové KDU-ČSL. 

Ťok připouští, že termíny jsou napjaté, podle něj jde ale stále vše stihnout. „Připravili jsme harmonogram, musíme připravit základní parametry zadávací dokumentace,“ dodal. Ministerstvo potřebuje i dohodu s Kapschem, aby se dostalo k licencím na současný provoz systému. „Máme jednoznačné zadání, aby se vypsala otevřená soutěž, stihnutelné to je,“ tvrdí Ťok.

Podle nového harmonogramu se soutěžit začne nejdříve v srpnu. Prodloužení smlouvy s Kapschem podle něj není na pořadu dne. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Letadlo společnosti American Airlines (ilustrační snímek)
Nový spoj American Airlines propojí Filadelfii s Prahou a Budapeští

Americké aerolinky posilují své spoje do Evropy a přidávají další dvě destinace. Od května příštího roku budou nově létat i z Filadelfie do Prahy a Budapešti....  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.