Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Hlad stavařů trvá. Na další část D3 nabízí slevu až 38 procent

  12:48aktualizováno  12:48
Nový úsek dálnice D3 mezi Bošilcem a Ševětínem na Českobudějovicku může vyjít stát opět výrazně laciněji, než předpokládal. Nejlevnější nabídka přišla Ředitelství silnic a dálnic od sdružení firem Swietelsky stavební a Metrostav.

Dálnice D3. Ilustrační snímek. | foto: ŘSD

Firmy za zakázku požadují po státu při desetileté záruce 1,248 miliardy korun, tedy o 38 procent méně, než byla předpokládaná ceny. Stát původně počítal, že za osm kilometrů dlouhý úsek zaplatí přes dvě miliardy korun. Vyplývá to z údajů při otevírání obálek, které má iDNES.cz k dispozici. Velký zájem potvrzuje i účast celkem jedenácti firem, které podaly nabídku.

Pokračuje přitom zájem italské firmy Serenissima Construzioni, která se snaží zatím neúspěšně dostat do českých dopravních staveb. Zatímco ze zakázek na modernizaci D1 byla vyloučena, i když nabídla nejnižší cenu, tentokrát přišla až s pátou nejnižší cenou.

Nový úsek dálnice D3 by se mohl začít stavět už na podzim, pokud některá z neúspěšných firem nezablokuje soutěž u antimonopolního úřadu. Podobně se to stalo už v případě přilehlých úseků D3, které se začaly stavět letos na jaře. Od podání nabídek do zahájení stavby ale kvůli sporům mezi soutěžícími uběhly dva roky.

Ještě dříve by se mohl začít stavět další úsek jiné dálnice. Včera uplynula lhůta pro podávání námitek v případě zakázky na dálnici D1 mezi Přerovem a Lipníkem. Nikdo se neodvolal, ŘSD tak může podepsat smlouvu se Skanskou, která nabídla státu nejnižší cenu. Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla by se mohlo začít stavět během dvou měsíců.

Stavebnictví zažívá v posledních měsících v Česku boom a začíná se tak výrazně snižovat sleva, kterou stavební firmy dávají oproti projektovým nákladům. Například na železnici se běžně soutěží už za 90 až 100 procent odhadované ceny. Silničních zakázek je ale stále málo a proto stavaři dál nabízí nižší ceny.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Boeing 737 společnosti ČSA
Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.