V úseku mezi Karlovými Vary a Novým Strašecím se navíc stále častěji mluví jen o dvouproudové vozovce. "Termín 2010 je nyní už skutečně nereálný," potvrdil šéf karlovarské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Tomáš Kaas.
"Pro úseky mezi Kamenným Dvorem a Karlovými Vary můžeme sice již letos a v příštím roce získat stavební povolení a začít stavět, ale pokračování na hranici Karlovarského a přes území Ústeckého kraje je teprve ve fázi přípravy dokumentace pro územní rozhodnutí," vysvětlil Kaas.
Územní řízení je tak reálné nejdříve v příštím roce a nejdříve v roce 2007 bude teprve možné získat ze státního rozpočtu desítky milionů na projekty ke stavebnímu povolení.
"I když vše půjde zcela hladce, tak stavby mezi Karlovými Vary a Novým Strašecím se budou moci zahajovat až v letech 2008 a 2009. Je velmi nepravděpodobné, že by pak vláda uvolnila během pouhých dvou let najednou na všechny zbývající úseky potřebných asi 25 miliard korun a že by se stavby tak rychle stihly," řekl Kaas.
"Na termín 2010 máme dvě usnesení vlády, o kterých jsme předpokládali, že jsou pro státní instituce závazné," reagoval včera roztrpčeně hejtman Karlovarského kraje Josef Pavel.
"Rychlostní silnice je pro zúčastněné regiony velmi důležitá, má mezinárodní význam a každé její zdržení na sebe nabaluje značně nepříjemné důsledky. Například to může nepříznivě ovlivnit průmyslové investory při hodnocení plánované průmyslové zóny u Sokolova a zhoršit tak perspektivu zaměstnanosti v celém kraji," upozornil Pavel.
Dvouproudová varianta
Mezi Olšovými Vraty u Karlových Varů a Novým Strašecím, odkud je již hotovo 21 kilometrů čtyřproudové rychlostní silnice do Pavlova, zvažuje ministerstvo dopravy z úsporných důvodů výstavbu zatím pouze dvouproudové komunikace s obchvaty obcí.
"Výkup pozemků a projektová příprava mají počítat se čtyřpruhem, ale pro samotnou stavbu je ve hře i dočasná varianta jen se dvěma pruhy. Ty mají být dále rozšířeny pouze v případě, že zde v budoucnu dále poroste intenzita dopravy. Osobně nejsem přesvědčen o výhodnosti tohoto řešení," řekl Kaas.
Dva pruhy s možností budoucího rozšíření zůstávají zatím i v úseku mezi Chebem a hraničním přechodem Pomezí.