Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Stavba tunelu Blanka se údajně zpozdí a prodraží

  9:11aktualizováno  9:11
Pražský tunel Blanka, který je součástí budovaného pražského městského okruhu, se podle Hospodářských novin zpozdí a prodraží nejméně o pět miliard korun. Stavba je kalkulována na 21,2 miliardy korun. Datum dokončení se může posunout o půl roku na červen 2012.

Tunel Blanka | foto: iDNES.cz

S odvoláním na zdroj, který je o přípravě stavby informován, to uvádějí dnešní Hospodářské noviny. Politici i představitelé stavebních firem toto tvrzení ale odmítají.

Časovému skluzu nasvědčuje pohled do účetnictví magistrátu, který na stavbu v rozpočtu vyčlenil 7,4 miliardy Kč. Ke konci července ale bylo prostavěno jen 2,2 miliardy korun. Primátor Pavel Bém však uvedl, že "platí smlouva s nabídkovou cenou a harmonogramem prací včetně dokončení díla".

HN ale uvádějí, že se v polovině července kvůli termínu rozhořel ostrý spor mezi společností Metrostav a firmou ČKD, která do tunelů dodává technologie. Metrostav, který je hlavním dodavatelem, oznámil, že stavební část odevzdá nejméně o půl roku později, než slíbil.

Důvodem prý jsou dva propady půdy ve Stromovce, což prý zvýší i celkové náklady. Mluvčí Metrostavu František Polák však uvedl, že firma zatím nemá indicie, že by cena měla být vyšší. "Zpoždění bude eliminováno," podotkl.

To je však obtížné podle listu ověřit, protože Metrostav i firma IDS, která pro město stavbu dozoruje, odmítají zveřejnit nynější harmonogramy prací.

Ty, jež visely donedávna na webu, Metostav stáhl. Naopak Jiří Zeman z odboru městského investora pražského magistrátu potvrdil, že "je nesporné, že vše nebude v tom termínu, jak se naplánovalo." Tunelový komplex Blanka, který je součástí severozápadní části městského okruhu mezi Malovankou a Pelc-Tyrolkou, by měl být hotov v roce 2011.

Výstavba severozápadní části vnitřního automobilového obchvatu mezi Špejcharem a křižovatkou Pelc-Tyrolka začala loni. Silnice povede tunely pod Letnou a pod Stromovkou.

Tunel má délku 6,4 kilometru, přitom 5,5 kilometru vede pod zemí. Po propojení s tunely Zlíchovským, Strahovským a Mrázovkou bude tato soustava tunelů měřit celkem 17 kilometrů, vznikne tak nejdelší městský tunel v Evropě. V roce 1998 magistrát původně spočítal náklady na osm miliard korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nájmy některých bytů, které vlastní město budou dražší.
Pražanům nájem ukrojí 70 procent mzdy, v některých krajích „jen“ polovinu

Zhruba čtvrtina Čechů bydlí v pronájmu, ale dostupnost nájemního bydlení se v různých krajích výrazně liší. Z výpočtu MF DNES vyplývá, že zatímco obyvatelé...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Kdo ušetří díky Dešťovce na splachování, mohl by zaplatit víc na stočném

Sdružení oboru vodovodů a kanalizací ČR (SOVAK) bude doporučovat Státnímu fondu životního prostředí, aby v novém kole dotačního programu Dešťovka v případě...  celý článek

Plesnivý uzený bok. V potravinách Jany Říkovské inspekce zjistila nevhodné...
Ředěné i plesnivé. Nejhříšnějšími potravinami jsou víno, med či maso

Největšími propadáky v potravinách jsou z pohledu inspekce víno, maso a mléčné výrobky. Medy se na pranýř dostávají jako čtvrtá nejčastější komodita. Zatímco...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.