Modernizaci koridoru, který spojuje Česko s metropolemi Slovenska, Maďarska, Rakouska a Německa financoval stát, bankovní úvěry a fondy Evropské unie. Celkem rekonstrukce vyšla na 36,5 miliardy korun.
"Tím, že koridory modernizujeme, získáváme napojení železniční sítě v naší republice na hlavní evropské magistrály, snižujeme zátěž životního prostředí, zvyšujeme rychlost a pohodlí cestování po železnici," prohlásil generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek.
Podle něj teď zbývá na I. a II. koridoru dokončit úpravy některých železničních uzlů, hlavně Chocně, Bohumína, Ústí nad Labem, Prahy, Kolína, Brna, České Třebové nebo Břeclavi.
Modernizace koridoru zahrnovala kromě opravy tratí například i nová odvodnění, rekonstrukci a výstavbu desítek nových železničních mostů a několika silničních nadjezdů, přestavbu napájecích stanic a trakčního vedení.
"V železničních stanicích a v zastávkách byly rekonstruovány podchody a nástupiště včetně zajištění bezbariérového přístupu. Podél železniční tratě byly v navržených úsecích vybudovány protihlukové clony," doplnila v tiskové zprávě SŽDC.